Avatar billede yetimaster Nybegynder
03. april 2009 - 09:12 Der er 1 kommentar

XSL viser ikke data fra XML fil

Vi har et stykke software til at vise fakturaer i huset, inklusive de elektroniske fakturaer, vi har modtaget i OIOXML format.

For 9 ud af 10 computere fungerer dette fint, der bliver indlæst et XSL stylesheet, der parser XML filen med fakturaen, og viser de relevante data. For enkelte computere, viser IE dog ikke mere dataen fra XML filen, men kun alle skabelonerne fra Stylesheet'et. Hvis jeg beder IE om at vise kilden, kan man se at alle data fra XML filen er loaded, de bliver bare ikke præsentere for brugeren. Det ser ikke ud til at være et problem med XSL eller XML filen, da andre PC'er i huset, sagtens kan vise data fra XML filen.
Avatar billede tarraq Nybegynder
05. april 2009 - 20:57 #1
Hejsa,

Det kan være et knækket plugin. Eller en ældre browser.
Browserne der understøtter xsl er http://www.w3schools.com/XSL/xsl_browsers.asp

Hvis jeres løsning tillader det, er det bedre at lave transformationen på serveren. Det kan caches og giver ingen problemer uanset hvilken browser der kommer forbi.

F.eks. i php er det som her (fra php.net):

<?php

// Allocate a new XSLT processor
$xh = xslt_create();

// Process the document, returning the result into the $result variable
$result = xslt_process($xh, 'sample.xml', 'sample.xsl');
if ($result) {
    echo "SUCCESS, sample.xml was transformed by sample.xsl into the \$result";
    echo " variable, the \$result variable has the following contents\n<br />\n";
    echo "<pre>\n";
    echo $result;
    echo "</pre>\n";
} else {
    echo "Sorry, sample.xml could not be transformed by sample.xsl into";
    echo "  the \$result variable the reason is that " . xslt_error($xh);
    echo " and the error code is " . xslt_errno($xh);
}

xslt_free($xh);

?>

Mvh,
- Michael