Avatar billede jens_as Nybegynder
02. april 2009 - 23:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Inner join udtræk skal være permanent

Hej alle eksperter.

Jeg laver et udtræk fra to tabeler med dette SQL udtræk:

SELECT Kommentar.Id, Nyheder_node_map.nodeid, Kommentar.Navn, Kommentar.Overskrift, Kommentar.Kommentar, Kommentar.Datotid

FROM Kommentar

INNER JOIN Nyheder_node_map

ON Nyheder_node_map.Id=Kommentar.Idto

Men dette giver mig bare et udtræk fra databasen - jeg vil gerne have at dette udtræk bliver ført over i en tredje tabel.

På forhånd tak for hjælpen.

/Jens
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2009 - 00:28 #1
INSERT INTO nytabel SELECT ....
Avatar billede jens_as Nybegynder
03. april 2009 - 00:42 #2
Så den ser sådan ud:

SELECT Kommentar.Id, Nyheder_node_map.nodeid, Kommentar.Navn, Kommentar.Overskrift, Kommentar.Kommentar, Kommentar.Datotid

FROM Kommentar

INNER JOIN Nyheder_node_map

ON Nyheder_node_map.Id=Kommentar.Idto

INSERT INTO Kommentar2 SELECT Id, nodeid, Navn, Overskrift, Kommentar, Datotid

Men den siger:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INSERT INTO Kommentar2 SELECT Id, nodeid, Navn, Overskrift, Kommentar, Datotid
' at line 5

Undskyld men jeg er lidt en noob med det..

/Jens
Avatar billede jens_as Nybegynder
03. april 2009 - 09:19 #3
EJ undskyld har været helt væk igår... Her er koden der virker:

INSERT INTO Kommentar2 (Id, nodeid, Navn, Overskrift, Kom2mentar, Datotid)
SELECT Kommentar.Id, Nyheder_node_map.nodeid, Kommentar.Navn, Kommentar.Overskrift, Kommentar.Kommentar, Kommentar.Datotid
FROM Kommentar
INNER JOIN Nyheder_node_map
ON Nyheder_node_map.Id=Kommentar.Idto

Men tak for hjælpen Arne hvis du vil have point så smid et svar...

Mvh
/Jens
Avatar billede jens_as Nybegynder
04. april 2009 - 12:47 #4
okay lukker nu...

/Jens
Avatar billede arne_v Ekspert
05. april 2009 - 02:44 #5
Det er dæleme ikke lang tid man får.