Avatar billede simm Nybegynder
02. april 2009 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatere i realtime

Jeg sidder med et træls problem. Jeg har lavet en ASP.NET webapp som skriver noget tekst på et billede via .NETs GDI-funktioner. Men vedkommende jeg laver webapp'en for, ønsker at opdateringerne af teksten skal ske i realtime. Dvs. når brugeren skriver i en tekstboks, så ses de med det samme i previewvinduet.

Hvordan gør jeg det smartest? Nogle foreslår hårdnakket AJAX, men selv der kan der jo opstå ventetid mens informationerne sendes fra server<->client. Jeg hælder mest selv til at sende tekstparameterne til en flashfil og så lade client'en stå for visningen.

Hvad synes I?
Avatar billede simm Nybegynder
02. april 2009 - 22:10 #1
Hmm.. hvad er nu det, kan man ikke give flere point for et spørgsmål i den nye version af Experten??

Jeg er meget åben overfor løsningsforslag ifm. mit spørgsmål ovenfor :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2009 - 01:51 #2
Hvis du skal opdatere løbende så skal du vælge mellem poll og push.

Poll kan relativt nemt laves i noget JavaScript og en eller helt normal web app.

Push kræver noget andet på både client og server. Client skal have noget som Flash eller Java Applet. Og server skal have en server process (windows service eller *nix daemon).
Avatar billede simm Nybegynder
05. april 2009 - 17:00 #3
Tak for dit svar, Arne!

Jeg tror jeg har fundet noget, så jeg slipper for selv at skulle have hænderne "i gryden", men ja det er simpelt:

http://www.buntin.org/2008/sep/23/jquery-polling-plugin/
Avatar billede arne_v Ekspert
05. april 2009 - 17:07 #4
jQuery sparer dig for noget kode.

Bemærk at poll er tungt for serveren ved mange samtidige brugere.

Og et svar fra mig.
Avatar billede simm Nybegynder
05. april 2009 - 18:25 #5
Ja det kunne jeg tænke mig - men det er et site hvor jeg ikke forventer ret mange samtidige brugere, så jeg tror ikke det bliver et problem.