Avatar billede RocketScience Nybegynder
02. april 2009 - 13:36 Der er 4 kommentarer

Fra kamera til fjernsyn udenom PC?

Er der nogen som kender til et godt set-up, hvor man kan optage på kamera og overføre/afspille direkte til en harddisk, som er tilsluttet fjernsynet.

Dvs at man er fri for at overføre og brænde en dvd på PC'en.
OBS: Jeg har et gammelt fjernsyn, så jeg skal måske bruge en converter for at få HD til at virke.

Min er hensigt er at gøre det så nem som muligt, da jeg aldrig for taget mig sammen til at overføre til en PC.
Avatar billede superanden Nybegynder
02. april 2009 - 14:05 #1
Med harddisk mener du så Harddisk optager?

Jeg har optaget nogle af mine bånd direkte over på min harddiskoptager. Dette gjorde jeg ved at tilslutte de 3 analoge kabler (rød, hvid og gul) til harddiskens frontpanel.

Herefter gik jeg i harddiskoptageren over på AV kanalen (TV kanal 0) så kunne jeg se det samme som jeg kunne på mit kamera. Så trykkede jeg bare på play på kameraet og optag på harddiskoptageren samtidigt og stoppede den når kameraet var færdig med at afspille
Avatar billede RocketScience Nybegynder
02. april 2009 - 14:44 #2
Noget i den stil.

Allerbedst ville være om jeg kunne købe et kamera med indbygget funktion, så den selv kan overføre og arkivere på en tilsluttet HD-optager.

Ved der findes et kamera hvor man med tryk på 1 knap, kan få pc til at brænde en dvd af optagelsen. Men vil helst være fri for at bruge PC'eren. Måske fandtes der et kamera/HD med lignende funktion.

Jeg får aldrig konen til at tilslutte kamera, og stå standby til at slutte optagelse når kamera er færdig. Det skal helst være fuldt automatisk og idiot-sikker.
Avatar billede superanden Nybegynder
02. april 2009 - 14:56 #3
Har din harddiskoptager en USB indgang? I såfald er der jo mange muligheder.
Avatar billede RocketScience Nybegynder
02. april 2009 - 15:20 #4
Jeg har faktisk hverken købt kamera eller hardisk endnu. Ville oprindelige købe et dvd-kamera evt med indbygget hukommelse da det klart var det nemmeste. Men har læst mig til at de simpelthen er for ustabile (og forældede).

Så jeg forsøger at finde det mest brugervenlige set-up jeg kan.

Hvis jeg køber et HD-kamera og en hd-optager med USB (som kan tilsluttet et CRT-tv): Vil jeg (og konen) nemt kunne overføre og arkivere?