Avatar billede fc-dong Nybegynder
01. april 2009 - 19:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indsæt ny record og overfør id som en session til næste side

Jeg vil gerne have overført en session når jeg indsætter en ny post i min database, men jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg får overført session "MadplanId" til min næste side.
Det er MadplanId som er min nøgle i denne tabel, og derfor skal den sættes til ignore i Dreamweaver CS4. Når den bliver sat til ignore, så kan jeg ikke få overført den nye value til min session.
Her er min kode hvor jeg indsætter ny post i min tabel.
--------------------------------------
<%
If (CStr(Request("MM_insert")) = "form1") Then
  If (Not MM_abortEdit) Then
    ' execute the insert
    Dim MM_editCmd

    Set MM_editCmd = Server.CreateObject ("ADODB.Command")
    MM_editCmd.ActiveConnection = MM_ConnMadplan_STRING
    MM_editCmd.CommandText = "INSERT INTO Madplan (datomad, Antalpersoner, OpskriftId, PersonerId, Taller, MadtypeId) VALUES (?, ?, ?, ?, ?, ?)"
    MM_editCmd.Prepared = true
    MM_editCmd.Parameters.Append MM_editCmd.CreateParameter("param1", 135, 1, -1, MM_IIF(Request.Form("dmxCalendar_1"), Request.Form("dmxCalendar_1"), null)) ' adDBTimeStamp
    MM_editCmd.Parameters.Append MM_editCmd.CreateParameter("param2", 5, 1, -1, MM_IIF(Request.Form("Antalpersoner"), Request.Form("Antalpersoner"), null)) ' adDouble
    MM_editCmd.Parameters.Append MM_editCmd.CreateParameter("param3", 5, 1, -1, MM_IIF(Request.Form("OpskriftId"), Request.Form("OpskriftId"), null)) ' adDouble
    MM_editCmd.Parameters.Append MM_editCmd.CreateParameter("param4", 5, 1, -1, MM_IIF(Request.Form("PersonerId"), Request.Form("PersonerId"), null)) ' adDouble
    MM_editCmd.Parameters.Append MM_editCmd.CreateParameter("param5", 5, 1, -1, MM_IIF(Request.Form("Taller"), Request.Form("Taller"), null)) ' adDouble
    MM_editCmd.Parameters.Append MM_editCmd.CreateParameter("param6", 5, 1, -1, MM_IIF(Request.Form("MadtypeId"), Request.Form("MadtypeId"), null)) ' adDouble
    MM_editCmd.Execute
    MM_editCmd.ActiveConnection.Close
  End If
%>

<% If(CStr(Request("MM_insert"))<>"") Then
Session("MadplanId")= MadplanId
Response.Redirect "madopskrift_valgt.asp"
End if
%>
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2009 - 19:53 #1
Session med al indhold bliver da altid overfoert til naeste side ??
Avatar billede fc-dong Nybegynder
01. april 2009 - 21:20 #2
Ja men jeg får ikke overført den nye Id til den session jeg gerne vil have overført.
Avatar billede fc-dong Nybegynder
12. april 2009 - 11:25 #3
Jeg lukker dette spørgsmål. Der kom dersværre ingen svar jeg kunne bruge i denne omgang :-)