Avatar billede jonas_h Nybegynder
01. april 2009 - 12:25 Der er 2 kommentarer

Brug af reflection sammen med LinQ problemer

Jeg vil lave følgende klasse som kan tage en hvilken som helst linq-entity class og gemme den i den underliggende database:

    public class DataService<Entity> where Entity : class, new()
    {
        public static void Save(Entity entity, string IDProperty)
        {
            using (ModelDataContext db = new ModelDataContext())
            {
                // Type of entity to save
                Type type = typeof(Entity);
                // Check if exists
                // Get value of ID
                var idValue = type.GetProperty(IDProperty).GetValue(entity, null);
                var exists = from obj in db.GetTable<Entity>()
                            where obj.GetType().GetProperty(IDProperty).GetValue(obj,null) == idValue
                            select obj;
                // If not exists
                Entity toSave;
                if(exists.Count() == 0)
                {
                    toSave = new Entity();
                    db.GetTable<Entity>().InsertOnSubmit(toSave);
                }
                else // Exists in data store
                {
                    toSave = exists.First();
                }
                // Goes through all properties
                foreach(PropertyInfo property in type.GetProperties())
                {
                    PropertyInfo entityProp = type.GetProperty(property.Name);
                    var value = entityProp.GetValue(entity, null);
                    toSave.GetType().GetProperty(property.Name).SetValue(entity, value, null);
                }

                // Saves to data store
                db.SubmitChanges();

            }

Håbber koden viser hvad jeg gerne vil.
Når jeg kører dette får jeg en fejl om, at mit linq udtryk (reflection-delen) ikke kan oversættes til SQL.

Kan man på en eller anden måde muliggøre dette?
Avatar billede jonas_h Nybegynder
01. april 2009 - 12:32 #1
Har faktisk lige fundet løsningen på mit problem :)

Ved at skrive: obj.Equals(entity) i linq-sætningen virker det.

Nu er mit problem bare, at den ikke sætter værdierne ved brug af:
toSave.GetType().GetProperty(property.Name).SetValue(entity, value, null);
Avatar billede jonas_h Nybegynder
01. april 2009 - 12:33 #2
Hvilken jeg igen fandt svaret på... Er kommet til at skrive "entity" i stedet for "toSave" i udtrykket.

Hvis I har kritik til min metode og måden at gøre det, er i mere end velkomne til at skriev.