Avatar billede Joshlo Nybegynder
31. marts 2009 - 10:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

xml og encoding

Hej Eksperter.

jeg sidder og roder med noget web service, hvor jeg vil returnere noget data som xml.

min kode ser ud som følgende:

[WebMethod]
public string GetCache()
{
  var cache = HttpContext.Current.Cache;
  var fuckingValues = new List<CacheItem>();

  cache.Insert("kenneth", "pedersen");

  foreach (System.Collections.DictionaryEntry entry in cache)
  {
    if (!entry.Key.ToString().Contains("System.Web.Services"))
    {
      fuckingValues.Add(new CacheItem {Key = entry.Key.ToString(), Value = entry.Value.ToString()});
    }

  StringWriter cacheCrap = new StringWriter();
  XmlSerializer serializer = new XmlSerializer(typeof(List<CacheItem>));
  serializer.Serialize(cacheCrap, fuckingValues);

  return cacheCrap.ToString();
}

resultatet af det blir:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<string xmlns="http://millionbrains.org/"><?xml version="1.0" encoding="utf-16"?> <ArrayOfCacheItem xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema"> <CacheItem Key="kenneth" Value="pedersen" /> </ArrayOfCacheItem></string>

hvordan fjerner jeg: <?xml version="1.0" encoding="utf-16"?> ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2009 - 02:52 #1
Har du overvejet den simple løsning ?

return cacheCrap.ToString().Replace("<?xml version=\"1.0\" encoding=\"utf-16\"?>", "");
Avatar billede Joshlo Nybegynder
01. april 2009 - 09:44 #2
havde jeg faktisk ikke lige tænkt på. men den virker, så smid et svar og jeg kan takke dig :)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2009 - 15:04 #3
svars