Avatar billede evilkneivel999 Nybegynder
30. marts 2009 - 19:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Håndtere "postback" fra popup

Et dokument kan launche en popup, hvor man vælger nogle ting - og poster et id tilbage. Det har jeg til at virke det hele. Men hvordan "fanger" jeg i Popupcatcher.htm at der er sket et postback fra popup'en - og at der er ændret en værdi i txtAdiImageId? Når det sker skal jeg nemlig opdatere nogle andre ting.

Jeg har prøvet onchange-eventen på txtAdiImageId, men den fyres ikke når jeg ændrer værdien fra popup'en - kun når jeg ændrer i den manuelt.

Koden ser sådan her ud:

(POPUPCATCHER.HTM)
<html>
<head>
    <title></title>
    <script language="javascript" type="text/javascript">

        function popwindow()
        {
            mywindow = window.open("popup.htm", "My Browser", "location=1,status=1,scrollbars=1,width=300,height=400");
            mywindow.moveTo(0,0);
        }
    </script>

</head>
<body>
    <form id="frmMain">
    <div id="divDisplayImage">
    </div>

    <br />
    <input id="txtAdiImageId" type="text"/><input id="btnPopUp" type="button" value="PopUp" onclick="java script: popwindow();" />

    </form>
</body>
</html>

...Og popup'en ser sådan her ud:

(POPUP.HTM)

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head>
    <title></title>
    <script language="javascript" type="text/javascript">

        function postback() {
            var id = document.getElementById('txtId').value;
            //alert(id);
            opener.document.getElementById("txtAdiImageId").value = id;
            window.close();
        }

    </script>

</head>
<body>

<form id="frmPopup" >
    <input type="text" value="999" id="txtId" name="txtId" /><input type="button" value="Postback" id="btnPostback" onclick="java script: postback();" />

</form>

</body>
</html>
Avatar billede evilkneivel999 Nybegynder
30. marts 2009 - 19:02 #1
Jeg kan se "javascript" er ombrudt til "java script" et par steder efter copy/paste - ignorer det.
Avatar billede evilkneivel999 Nybegynder
30. marts 2009 - 20:14 #2
...Jeg gør det ved at udføre javascriptet der opdaterer div'en fra popup'en...