Avatar billede cocococo Praktikant
30. marts 2009 - 11:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sql linie driller

jeg sidder i microsoft server management studio express og forsøger at at lave en sql sætning

disse 2 sætninger virker fint hver for sig

UPDATE serial_nr SET  note_id='1'

UPDATE serial_nr SET  serial='77'

hvorimod

UPDATE serial_nr SET  note_id='1' WHERE serial='77'

giver fejlen

The data types text and varchar are incompatible in the equal to operator.

hjælp !!!!!!!!!
Avatar billede softspot Forsker
30. marts 2009 - 11:21 #1
Prøv med

UPDATE serial_nr SET  note_id='1' WHERE serial like '77'
Avatar billede dumbledore Nybegynder
30. marts 2009 - 11:36 #2
tror ikke det virker, det har jo to betydninger det du skriver cocococo

UPDATE serial_nr SET  note_id='1'

UPDATE serial_nr SET  serial='77'

- dette betyder; den første retter note_id til 1, den anden sætter serial til 77 (det er dog alle du gør dette med, alle tupler.

UPDATE serial_nr SET  note_id='1' WHERE serial='77'

Her der prøver du at tage den tupel som har serial 77 og sætter dens note_id til 1, det er noget andet.

Går ud fra du vil opdatere i 2 tupler og ikke i 1?
Avatar billede softspot Forsker
30. marts 2009 - 11:45 #3
Jeg tror det har en betydning, fordi der er tale om sammenligning af en værdi i et blob-felt (text), hvor lighedstegn ikke er en valid sammenligningsoperator...

...så prøv lige LIKE først (det er jo en let lille test at lave) :-)
Avatar billede dumbledore Nybegynder
30. marts 2009 - 11:51 #4
Aha ;) må ha misforstået noget så :)
Avatar billede softspot Forsker
30. marts 2009 - 11:57 #5
Det kommer an på hvad det er co4 vil - det kan sagtens være det jeg siger ikke er det co4 vil, men på grundlag af det eksempel co4 har givet, kan jeg bare sige at fejlen givetvis påstår af den angivne årsag :-)
Avatar billede cocococo Praktikant
30. marts 2009 - 11:58 #6
du har ret dumbledore like virkede perfekt.

takker

smid et svar
Avatar billede softspot Forsker
30. marts 2009 - 12:05 #7
Øøh, den tager jeg lige credit for ;-)
Avatar billede softspot Forsker
30. marts 2009 - 14:11 #8
Tak for point :)