Avatar billede noit Nybegynder
30. marts 2009 - 08:15 Der er 2 kommentarer

Lokal dns server til håndtering af eksterne forspørgelse

Hej,

Jeg har en stribe virtuelle server som jeg vil lege lidt med, men på så at sige alle maskiner vil jeg gøre bruk af VPN, Port80,25,143 osv.

Trafikken kommer fra Gratisdns og har sat et domene op så det sendes videre til en af mine servere.

Nu har jeg behov for at få min egen lokale DNS server til at fordele domenerne up på forskellige maskiner.

Jeg har windows 2003 ( alle versioner ) - vil lære lidt om DNS opsetningen men finner ikke noget om det på nettet ud over standart opsæt.

Nogen der ligger inde med en guide og gerne lærerig.

På forhånd tak.
Avatar billede noit Nybegynder
02. april 2009 - 22:42 #1
Er der virklig ikke nogen der har lidt kompetanse på dette område ?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. august 2009 - 19:52 #2
der er da masse ting om dns på nettet