Avatar billede glenn007 Nybegynder
28. marts 2009 - 21:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ftp exception hjælp

Hejsa,  har brugt flgende kode til at logge på ftp og hente en fil.

men den smider exeption når den ikke kan forbinde og lukker mit program.
hvordan kan jeg sørge for at den udføre min egen information når det kommer med denne fejl at der ikke er forbindelse til servere

ville genre have den bare sætter en radio botton til true når den type fejl kommer så det er visuelt besked man for og ikke et program der bare stopper helt op.

min kode er som følger herunder...

public FtpStatusCode Download(string destinationFile, Uri downloadUri, string userName, string password)
        {

            try
            {

                // Check if the URI is and FTP site

                if (downloadUri.Scheme != Uri.UriSchemeFtp)
                {

                    throw new ArgumentException("Invalid FTP site");

                }

                // Set up the request

                FtpWebRequest ftpRequest = (FtpWebRequest)WebRequest.Create(downloadUri);

                // Credentials for FTP URI

                ftpRequest.Credentials = new NetworkCredential(userName, password);

                // Set method as file download.

                ftpRequest.Method = WebRequestMethods.Ftp.DownloadFile;

                // get the response object

                FtpWebResponse ftpResponse = (FtpWebResponse)ftpRequest.GetResponse();

                Stream stream = null;

                StreamReader reader = null;

                StreamWriter writer = null;

                // get the file as a stream from the response object and write it as a file stream to the local disk

                try
                {

        stream = ftpResponse.GetResponseStream();

        reader = new StreamReader(stream, Encoding.UTF8);

        writer = new StreamWriter(destinationFile, false);

        writer.Write(reader.ReadToEnd());

        return ftpResponse.StatusCode;

                }

                finally
                {

                    // Close streams

                    stream.Close();

                    reader.Close();

                    writer.Close();

                }

            catch(Exception)
            {

this.radio1.checked=true;
MessageBox.Show("Kunne ikke forbinde til " + uri );
throw new ArgumentException("Invalid FTP site");

            }
Avatar billede bvli Praktikant
29. marts 2009 - 17:29 #1
Du smider jo en exception nede i din catch. Slet den sidste linie. (throw new ArgumentException("Invalid FTP site");

/B
Avatar billede glenn007 Nybegynder
01. april 2009 - 20:51 #2
hmm det var simpelt... jeg har da stiret mig blind der...  tak for du lige gad åbne mine øjne !!

smid lige et svar så der point til dig der
Avatar billede bvli Praktikant
01. april 2009 - 21:21 #3
:) Værsågod