Avatar billede _carsten Nybegynder
28. marts 2009 - 11:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Sessioon objectet og cookies

Har lige installeret Tomcat på ny pc, men den kan hverken sætte eller læse cookies ej heller arbejde med sessions objectet.

Det fungerer fint på den gamle maskine.

Nogen løsningsforslag ??
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2009 - 16:54 #1
Vi skal jo nok have lidt detaljer for at kunne troubleshoote.

Hvilken fejl giver:

<%
session.setAttribute("foo", "bar");
%>

?

Hvad sker der når der forsøges sat en cookie ?
Avatar billede _carsten Nybegynder
28. marts 2009 - 18:31 #2
Hej Arne

Har lokaliseret problemet, det er ikke serveren/tomcat som jeg forventede, men derimod forkert opsætning af domæne navn. Det virker fint når jeg tilgår server indefra og udefra via routerens ip, så der er altså heller ingen problemer fra router til server, - det må være opsætningen af domæne navn.

Har du nogen ideer til hvad det kan være, eller hvordan det gøres på den rigtige måde - benyttter gratis-dns.dk
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2009 - 20:01 #3
Hvis du bruger hostnavn ved tilgang, så skal hostnavn oversættes til den rigtige IP adresse *og* hostnavnet skal være defineret i conf/server.xml
Avatar billede _carsten Nybegynder
28. marts 2009 - 20:09 #4
OK - har fået cookies til virke ved at tilføje en "A-record" men mangler sessions objectet.

Hvordan skal det ud i conf/server.xml ??

Kigger på det i morgen
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2009 - 20:16 #5
Der er et Host tag i conf/server.xml
Avatar billede _carsten Nybegynder
29. marts 2009 - 12:15 #6
Det var kun et kort sekund det virkede.

Hvor skal hostnavn skal oversættes til IP ??
Avatar billede _carsten Nybegynder
29. marts 2009 - 12:16 #7
Prøver lige igen

Hvor skal hostnavn oversættes til IP ??
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2009 - 15:04 #8
Hostnavn oversætte til IP i DNS (gratisdns.dk).

Men hostnavn mappes til directories i server.xml.
Avatar billede _carsten Nybegynder
29. marts 2009 - 15:09 #9
OK hostnavn er jeg med på, men har du et link, hvor jeg læse mere om config af server.xml, har pløjet tomcats doc igennem uden at blive klog nok på det ?

Du må også gerne lægge et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2009 - 15:16 #10
Host tags er dokumenteret her:
  http://tomcat.apache.org/tomcat-6.0-doc/config/host.html
(der er også dokumentation til ældre versioner)

http://www.eksperten.dk/guide/675 sektionen "Vitual host konfiguration i Tomcat" har (udover en pinlig stavefejl!) også en kort beskrivelse af det.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2009 - 15:16 #11
svar

(men vi er vel ikke i hus endnu)
Avatar billede _carsten Nybegynder
29. marts 2009 - 15:30 #12
Nej Det er vi ikke, men vi må være tæt på, har lige fundet ud af der kan gå op til 24 timer på gratisdns inden en a-record opdateres.

Når jeg lige hurtigt skimmer dine link, så kunne det meget vel være på dns siden tingene hænger - så jeg venter til i morgen med at gøre mere.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2009 - 15:46 #13
Der er to potentielle forsinkelser:
1) fra du laver rettelserne til GratisDNS reloader deres database
2) fra GratisDNS reloader deres database til diverse DNS opslags cacher er expired
Avatar billede _carsten Nybegynder
30. marts 2009 - 10:56 #14
Er det ikke nok at tilføje følgende i server.xml

<Host name="www.domane.dk"  appBase="C:/Tomcat 6.0/webapps/ROOT/domane">
</Host>

????
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2009 - 14:59 #15
Jo - medmindre du har behov for at definere context manuelt.
Avatar billede _carsten Nybegynder
30. marts 2009 - 15:10 #16
hmmm - ved det ikke, det virker i hvertfald ikke.

Sidder lige og læser om Context, men kan ikke blive klog på hvordan den skal skrues sammen.

Der er ingen forbindelse ved brug af domænenavn, kun med angivelse direkte ip og port
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2009 - 04:36 #17
Oversætter DNS til det rigtige IP nummer ?

Hvilken access log ryger requesten i ?
Avatar billede _carsten Nybegynder
01. april 2009 - 21:44 #18
Default gætter jeg på.

Mangler tiden til at mig ind i det pga. andre opgaver, men skal have det til at virke inden mandag - så jeg ved ikke lige hvad jeg gør, det er ikke min hjemmebane.

Har du tid og lyst til at kigge på det evt. vha. VNC 3.3 skal du være velkommen, jeg kan ikke være behjælpelig før i morgen aften.

Send evt mail til: cfh at besked dot com