Avatar billede gedebuk Nybegynder
05. juli 2001 - 21:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Videresendelse

Hejsa!
Hvordan er det, man kan gøre det muligt automatisk at lade browseren hoppe til en anden side efter f.eks. 5 sekunder?
Skal der noget JavaScript til måske?
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
05. juli 2001 - 21:03 #1
Avatar billede htx98i17 Professor
05. juli 2001 - 21:04 #2
<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"5;URL=dinside.htm\">

sæt den ind mellem <head> og </head>
Avatar billede htx98i17 Professor
05. juli 2001 - 21:05 #3
dinside.htm skal du rette til så den går til den side du ønsker, og tallet 5 kan du også selv sætte... det er 5 sek . :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. juli 2001 - 21:12 #4
det kan gøres både i javascript og med metatag.

her er en der er rimelig nem at tilpasse:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 3.2 Final//EN\">
<HTML><HEAD><TITLE>redirect</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=#ccddcc TEXT=\"Black\" LINK=\"Blue\" VLINK=\"#990099\" ALINK=\"Red\">

<script language=\'javascript\'>

var ditNyeDomain  = \"xxxxxxxxxx.dk\";          // skal rettes
var ditGamleDomain = \"hjem.get2net.dk/smorum\"; // skal rettes

var gammelURL = document.URL;
var nyURL = gammelURL.substring(0,x=gammelURL.indexOf(ditGamleDomain))
            +ditNyeDomain
            +gammelURL.substring(x+ditGamleDomain.length);

</script>

Siden <script language=\'javascript\'>document.write(gammelURL);</script> er flyttet til <script language=\'javascript\'>document.write(nyURL);</script>.

<p>Husk at opdatere dine bookmarks.

<FORM ACTION=\"true\" METHOD=\"POST\" ENCTYPE=\"text/plain\" NAME=\"redir\">
<p>Hvis du venter i <INPUT TYPE=\"text\" SIZE=\"2\" MAXLENGTH=\"2\" value=5 name=\'countdown\'> sekunder bliver du automatisk sendt videre dertil.
<script language=Javascript> <!--
var timerID = setTimeout(\"doCount()\",1000);
function doCount () {
  if ( 0 >= --document.redir.countdown.value ) {
          self.location = nyURL
  } else { timerID = setTimeout(\"doCount()\",1000);
  };
// --> </script>
</FORM>

<p>Hvis automatikken ikke virker :-( kan du klikke her: <center><FONT SIZE=\"+1\"><B><script language=\'javascript\'>
document.write(\"<a href=\'\" +nyURL +\"\'>\" +nyURL +\"</a>\");</script></B> </FONT></center>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede klatten Nybegynder
06. juli 2001 - 14:35 #5
<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"5;URL=http://www.din_nye_udbyder.dk\">

Som htx98i17 skriver, sættes denne kode i HEAD. 5 er antal sekunder og kan ændres som, det passer dig