Avatar billede cjjeppesen Nybegynder
27. marts 2009 - 18:18 Der er 6 kommentarer

xp pc går i dvale på et brugernavn

Hjælp. Min pc går i dvale  efter ca 15 sekundernår jeg logger mig ind med eget brugernavn.
Når jeg logger ind som gæst, ingen problemer.
Det sket da jeg afmonterede en systemblæser, der larmede.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2009 - 21:47 #1
Giv os nu lidt at arbejde med ! Xp, Vista, Win2K, Desktop , laptop eller hvad ???
Avatar billede khawk2k Nybegynder
27. marts 2009 - 23:52 #2
Mit umiddelbare bud er at der bliver autostartet så meget med dit eget brugernavn at din cpu eller gpu hurtigt bliver for varm og derfor lukker ned(går i dvale). Som gæst har du nok bare ikke prøvet at køre så meget der kræver lidt kræfter.

For at teste det kan du prøve at holde øje med temperaturen som gæst, mens du udsætter den for mere krævende opgaver. Alternativt kan du sætte blæseren til igen og teste systemet yderligere. Du kan evt. sætte hastigheden ned på blæseren for at se om du kan finde en balance mellem støj og stabilitet.
Avatar billede cjjeppesen Nybegynder
28. marts 2009 - 18:26 #3
min pc er stationær, styresystem xp prof med servicepack 3, Kender i det program, der lægger pc i dvale, måske kan man lukke det i jobslisten ?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 08:35 #4
Kan du logge på i fejlsikret tilstand ? I så fald kan du jo prøve at deaktivere dvale i KONTROLPANEL-> STRØMSTYRING. Du har ikke en snedig indstilling i BIOS eller et stykke software installeret , der sætter maskinen i standby ved "system fan failure" ? Det var forhåbentlig bare en kabinetblæser du afmonterede og ikke CPU'ens blæser !?
Er der fejlmeddelelser i systemloggen? :Denne computer->administrer->log
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2009 - 08:42 #5
Lige en ting til: hvis du kan logge på i fejlsikret tilstand, så prøv at kore chkdsk. Skriv chkdsk /r /f  i kommandoprompt, enter og genstart.
Avatar billede cjjeppesen Nybegynder
30. marts 2009 - 20:13 #6
Hej alle
Jeg har nu fået løst mit problem. En snak med Torben fra TC data Middelfart, hvor han sagde at der muligvis på en Acer PC sad en kontakt, der konstaterede om kabinettet var åbent. Denne kunne jeg dog ikke finde, men efter at have monteret siden på kabinettet igen , virker min PC igen. Altså må der være en registrering om kabinettet er adskilt. Jeg har nu lavet en ekstra administrator login samt en back up af mine filer ( det burde jo alligevel havde gjort for lang tid siden. )
Tak til alle , der har reageret på mit problem.