Avatar billede sijjin Nybegynder
27. marts 2009 - 00:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdater 3 textbox'es i henhold til listbox.SelectedItem ?

Hej Eksperter

Jeg har et problem.
Jeg er i gang med at skrive et program som skal bruges til at organisere en bunke PDF dokumenter.
Det er meningen at jeg vil have en brugerflade hvor jeg kan tilføje et link samt information om de forskellige dokumenter. Dette vil jeg gerne opnå vha. en listbox hvor jeg tilføjer et kategori navn som listbox.item, efterfølgende har jeg 3 Textbox'es, Textbox1=foldernummer, Textbox2=dokumentLink, Texbox3=en beskrivende tekst.

Nu til problemet;
1.    Hvordan gemmer jeg informationen fra mine 3 Textbox'es?
2.    Hvordan kan jeg linke min listbox.SelectedItem til mine 3 Textbox'es, således de vil opdatere i henhold til den valgte listbox.item?

Lige til orientering, min brugerflade er opbygget i XAML
Avatar billede Newas Nybegynder
27. marts 2009 - 09:20 #1
Du kan bruge noget der hedder Databinding. På den måde kan du binde de data der er i tekstboxene til de data du har selected i din listbox..

Du kan læse lidt om det her:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms752347.aspx

Jeg har godt nok selv kun prøvet at lave det i C#, men det skulle kunne lade sig gøre i XAML også.

Håber det hjælper
Avatar billede sijjin Nybegynder
29. marts 2009 - 16:08 #2
Hej igen og undskyld den lidt sene tilbagemelding.
Mit problem er ikke helt så simpel som de eksempler om databinding der står på MSDN's hjemmeside.
Har du nogle eksempler der måske er lidt mere relevant til lige netop mit dellemma?

Hvis du har en løsning hvor man kan skrive data'en ud til XML, for derefter at linke til det, ville det meget interessant, da dette også vil kunne lade mig gemme mit data.
Avatar billede sijjin Nybegynder
12. april 2009 - 13:30 #3
lukker