Avatar billede dennism Nybegynder
27. marts 2009 - 00:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MySQL: type til timestamp?

Jeg har en tabel, hvor jeg gerne vil have en kolonne som indeholder et timestamp. Hvordan laver jeg det smartest? Det kunne være smart, hvis den selv satte dens værdi når der indsættes en række. Er det muligt?

Som det er nu har jeg feltet timeStart som er en BIGINT. I Java laver jeg så timestampet med System.currentTimeMillis() og indsætter det under timeStart. Men det må kunne laves smartere.
Avatar billede showsource Seniormester
27. marts 2009 - 00:45 #1
timestamp må være det du søger

ALTER TABLE dintabel ADD feltnavn TIMESTAMP ON UPDATE CURRENT_TIMESTAMP NOT NULL DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2009 - 00:50 #2
DATETIME hvis feltet ikke skal opdateres løbende (created)

TIMESTAMP hvis feltet skal opdateres løbende (lastupdated)

java.util.Date / java.sql.TimeStamp til begge typer på Java siden
Avatar billede dennism Nybegynder
27. marts 2009 - 08:26 #3
Når jeg bruger et DATETIME og fylder noget i det med now(), så står der f.eks. i phpmyadmin: 2009-03-27 08:24:49. Er det den bedste måde at opbevare det på?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2009 - 13:46 #4
Det er jo bare et default format.

Naar du henter fra Java med ResultSet.getTimestamp (eller noget ovenpaa denne) faar du jo en binaer tid som du kan formatere praecis som du vil have den (SimpleDateFormat klassen).
Avatar billede dennism Nybegynder
09. juni 2009 - 10:52 #5
Vil du smide et svar, arne_v?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2009 - 14:44 #6
kommer her