Avatar billede jannikf Nybegynder
26. marts 2009 - 20:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente poster hvor dbDato < Dato

Har problemer med at lave en SQL streng hvor jeg kun henter poster hvor Publish datoen i DB er mindre end den d.d.

    strSQL = "SELECT * from Blog where BlogPublish > " & Now & " order by BlogDate desc limit 4"

BlogPublish er af typen Date i MySQL.

I forbindelse med oprettelse af disse poster har jeg formateret dem som YYYY-MM-DD.

Værdierne i DB er som følger:

Hvordan skal min streng se ud hvis jeg kun vil have poster hvor BlogPublish er mindre end d.d.?
En korrekt håndtering ville i så fald ekskludere 2009-04-01.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2009 - 20:45 #1
strSQL = "SELECT * from Blog where BlogPublish < Now() order by BlogDate desc limit 4"

boer virke fordi MySQL har en NOW() funktion.
Avatar billede jannikf Nybegynder
26. marts 2009 - 21:30 #2
Åh hvor fortryder jeg inderligt at jeg ikke oprettede dette spørgsmål noget før. Har siddet og bakset med det i et par timer uden held og så kommer du med 2 linier og løser mit problem.

Indryk bare et svar. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2009 - 21:42 #3
svar