Avatar billede s0mmer Nybegynder
25. marts 2009 - 11:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Uploade fil

En der kan give mig et eksempel på hvordna man nemt uploader en enkelt fil med asp? UDEN brug af købte komponenter osv..
Avatar billede s0mmer Nybegynder
25. marts 2009 - 12:07 #2
keysersoze > Mange tak, det var præcist hvad jeg manglede.. Men jeg er helt overrasket over hvor meget kode der skal til, til så simpel en ting. Helt konkret er det fordi jeg har en flash uploader som brugte oprindeligt dette (korte!) stykke php kode:

<?PHP
$target_path = "files/";
$target_path = $target_path . basename( $_FILES['Filedata']['name']);

if(move_uploaded_file($_FILES['Filedata']['tmp_name'], target_path))
{
    echo "The file ". basename( $_FILES['Filedata']['name']). " has been uploaded";
}
else
{

?>

Har du nogen idé om hvordan man nemt/hurtigt kunne skrive det om til asp?
'    echo "There was an error uploading the file, please try again!";
'}
Avatar billede keysersoze Guru
25. marts 2009 - 17:35 #3
ASP har i modsætning til PHP ikke egentlig indbygget upload-muligheder - så enten skal man bruge noget a la det foreslåede, et upload-komponent eller noget helt tredje, nemlig skifte til .NET hvis man alligevel skal starte forfra på et projekt. Derfor kan dit PHP ikke direkte omskrives til ASP.
Avatar billede keysersoze Guru
25. marts 2009 - 17:36 #4
og så svaret :)
Avatar billede s0mmer Nybegynder
26. marts 2009 - 12:46 #5
keysersoze > Hvordan kan de scripts du sendte links til så lave uploads?
Avatar billede keysersoze Guru
26. marts 2009 - 17:57 #6
Jeg har aldrig haft behov for at kigge nærmere på de script så ved ikke hvad der reelt set sker - men den korte forklaring er jo, at upload-funktionalitet bag PHP ikke kun består i én linie kode, derimod en masse linier kode pakket ind i en eller flere let tilgængelige funktioner. Et upload-komponent til ASP giver jo også bare et let tilgængeligt interface til noget egentlig kompliceret kode.