Avatar billede evilkneivel999 Nybegynder
25. marts 2009 - 11:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vælg alle checkboxes der matcher del af navn (og deselect)

Jeg hader mine manglende javascript-evner... Nu er den gal igen. ;)

Jeg genererer en masse checkboxes dynamisk, som kommer til at hedde f.eks...:
<input id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ImagesRepeater_ctl01_browserCheckBox" type="checkbox" name="ctl00$ContentPlaceHolder1$ImagesRepeater$ctl01$browserCheckBox" />

<input id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ImagesRepeater_ctl02_browserCheckBox" type="checkbox" name="ctl00$ContentPlaceHolder1$ImagesRepeater$ctl02$browserCheckBox" />

(etc etc)

Jeg vil gerne lave kunne (med javascript) vælge alle, vælge ingen - og toggle (altså reverse selection).

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2009 - 11:31 #1
<ole>

<script type="text/javascript">
function myCheck(bAll) {
    var a = document.getElementById("foo").getElementsByTagName("input");
    for (var i=0; i<a.length; i++) if (a[i].type=="checkbox") {
        a[i].checked = bAll||false;
    }
</script>

<p><button onclick="myCheck(true)">Check alle</button><button onclick="myCheck()">Check ingen</button></p>

<div id="foo">
    <input type="checkbox">
</div>

/mvh
</bole>
Avatar billede evilkneivel999 Nybegynder
25. marts 2009 - 13:16 #2
Awesome! Hvis jeg vil toggle/invertere min selection, er det så ikke noget med at sætte værdien af a[i].checked tli det modsatte af, hvad den allerede er? Hvordan gør jeg det?

Det er næsten helt pinligt så meget du hjælper mig, tak for det :)
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2009 - 18:34 #3
Så kan du vel lave noget à la:
    a[i].checked = !a[i].checked;
Avatar billede evilkneivel999 Nybegynder
30. marts 2009 - 19:02 #4
Perfekt! Hit med et svar. :)
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2009 - 09:14 #5
Kommer her  =)
Avatar billede evilkneivel999 Nybegynder
31. marts 2009 - 11:32 #6
...Det var ikke et svar, Ole. ;)
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2009 - 13:57 #7
Næ, det var da ikke ... sikke noget rod  ;D