Avatar billede np3designdk Nybegynder
24. marts 2009 - 17:26 Der er 3 kommentarer

Hente fra Overskrift på samme side

Hejsa,

Jeg sidder med et lille problem i ASP.NET VB.
Jeg har en kode der ser således ud:
Imports System.Data

Partial Class Om_Daaseringe
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        lblAbout.Text &= ""

        Dim objAbout As New PageFac
        Dim objAboutSub As New PageFac

        For Each Row As DataRow In objAboutSub.GetAboutSub().Rows

            lblAbout.Text &= "<div id=""aboutsubbox"">"
            lblAbout.Text &= "      <span class=""aboutsub-link""><a href=Om-Daaseringe.aspx?=" & Row.Item("fldOverskrift") & ">" & Row.Item("fldTekst") & "</a></span>"
            lblAbout.Text &= "</div>"

        Next

        For Each Row As DataRow In objAbout.GetAbout().Rows

            lblAbout.Text &= "<div id=""clear-fix""></div>"
            lblAbout.Text &= "<div id=""about"">"
            lblAbout.Text &= "<h2>" & Row.Item("fldOverskrift") & "</h2>"
            lblAbout.Text &= "<p class=""abouttext"">" & Row.Item("fldTekst") & "</p>"
            lblAbout.Text &= "</div>"

        Next

    End Sub

=================================================================

Jeg skal trække tekst ud, når man trykker på linket i div'en, aboutsubbox. Der er i alt 3 links: Historie, Mission og målsætning

Linket bliver fint udskrevet sådan her:
http://localhost:49354/daaseringe.dkv2/Om-Daaseringe.aspx?=Historie

Min database table ser således ud som bliver udskrevet i GetAboutSub:

tblAboutSub:
fldID
fldOverskrift
fldTekst

Er der en der har mulighed og tid til lige at hjælpe med det over Teamviewer ?

Teamviewer kan hentes her:
http://teamviewer.com/index.aspx
Avatar billede mjdigital Nybegynder
16. april 2009 - 17:24 #1
Kan godt nok ikke VB desværre :) men kan gøre det i C# så kan du måske få det til at give mening selv..

Du skal få hvert link til at lave en postback måske bruge link buttons til at gøre det..

Når de så laver postback skal du lave udtrækket fra din database..

Hvor du først laver et parameter hvori du siger værdien skal AddParamater("@Hejsa", Request.Qyerystring["ID NAVNET"], SqlDbType.VarChar");

Og så kan du jo lave en select kommando baseret på det du hiver ud der :)

"SELECT * FROM Tabel WHERE Overskrift = @Hejsa"

Håber det hjalp dig lidt på vej :) Held og lykke.. og sorry jeg ikke kan VB men syntes bare bedre om C#..
Avatar billede mjdigital Nybegynder
16. april 2009 - 17:24 #2
Lige 1 ting mere!!!

Om-Daaseringe.aspx?=Historie <-- det er fy fy!

Din querystring har intet navn...

Om-Daaseringe.aspx?Overskrift=Historie <-- Sådan f.eks. nu har querystring fået navnet Overskrift
Avatar billede mjdigital Nybegynder
13. maj 2009 - 12:46 #3
Virkede det? :) Hvis ja må du da gerne mark mit svar