Avatar billede ziron Nybegynder
24. marts 2009 - 09:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

String to date?

Nu jeg blevet træt af at prøve at convertere denne dato, i form af en string til en date.

11-6-1988 kan også stå som 11-06-1988, (dag-måned-år) det eneste som er fast er 4 cifre i året, de andre kan både være 1 og 2.

hvordan laver jeg ex denne om?
Avatar billede Slater Ekspert
24. marts 2009 - 10:16 #1
Du kunne jo f.eks. starte med en

$strdate = '11-06-1988';
list($day, $month, $year) = explode('-', $strdate, 3);

.. og så er det jo ingen sag at putte dem i f.eks. en mktime

$time = mktime(0, 0, 0, (int)$month, (int)$day, (int)$year);
Avatar billede ziron Nybegynder
24. marts 2009 - 10:24 #2
hi viperine,

Nej det rigtigt, og det var også det som ville være min egen udvej at skulle dele funktionen op.

Det jeg lidt søgte var om der var en måde man kunne sende format med i ex strtotime?

Men havde vist været hurtigere at lave den nemme løsning fra start :)
Avatar billede ziron Nybegynder
24. marts 2009 - 10:57 #3
men viperine smid et svar, og så må jeg se om der kommer evt kommentarer ift. format på strtotime.
Avatar billede Slater Ekspert
24. marts 2009 - 11:04 #4
Nej, der er ingen måde at smide formatet med ind i strtotime. Den tager kun to parametre, og ingen af dem er et format. Den eneste måde at få dag til at stå først i strtotime, er ved at skrive måneden med bogstaver.
F.eks. virker strototime('10 feb 2009'); fint, men strtotime('10/2 2009'); vil ikke give det samme.
Avatar billede ziron Nybegynder
24. marts 2009 - 11:08 #5
Takker, og ja jeg har heller ikke kunne finde en måde. Men kunne jo ske at jeg havde overset noget, havde håbet :)