Avatar billede thomaxz Nybegynder
23. marts 2009 - 19:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skærm tænder ikke ved opstart

Skærmen tænder ikke ved opstart, der er bare sort skærm, diode for power lyser og blæseren køre.

Skærmen virker på en anden pc.

Og nogle andre skærme tænder, men ikke alle.

Styresystemet er Windows Xp

Hvad kan det være?
Avatar billede thomaxz Nybegynder
23. marts 2009 - 19:49 #1
Og skærmen har i øvrigt virkede før på samme pc.
Avatar billede Mafiapanda Nybegynder
23. marts 2009 - 19:52 #2
Prøv med at resette din skærm. (knap bagpå skærmen)
Grafikkort driver evt.
Avatar billede nicidem Nybegynder
23. marts 2009 - 19:54 #3
Har du prøvet at sætte en anden skærm til PC'en, for at se om det virker?
Avatar billede thomaxz Nybegynder
23. marts 2009 - 20:00 #4
Den sad til har virke før.
Der udover har jeg prøvet at sætte den til hos 2 venner hvor den enes tænder, mens den andens ikke gør.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 20:35 #5
Prøv at checke dine ram. Hvis du har mere end een blok, så tag den
ene ud på skift, og kør med een af gangen.
Har du kun een blok, så kør en ram-test.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede thomaxz Nybegynder
26. marts 2009 - 13:45 #6
Jeg har prøvet tagen en ram fra en anden pc og sat i denne, men intet resultat.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2009 - 13:58 #7
Ok, du skriver om skærmen:" Den sad til har virke før.
Der udover har jeg prøvet at sætte den til hos 2 venner hvor den enes tænder, mens den andens ikke gør."

Det skal vel forstås sådan, at du ikke har prøvet, at sætte en
anden skærm til. Men det er nok det bedste forsøg du kan gøre nu.
Avatar billede thomaxz Nybegynder
26. marts 2009 - 14:57 #8
Jo det skal frostås sådan har hos min ene ven har jeg sat pc'en til hans skærm hvor den tænder,

Det samme har gjort hos en anden ven hvor den ikke tænder.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2009 - 15:10 #9
Nå PC'en, altså lige omvendt af hvad jeg troede.
I så fald kan det være grafikkortet som er problemet.
Så er du nød til at prøve med et andet grafikkort. Det er ikke
så vænligt hvilket kort det er, eller om det er gammelt. Det er
bare for at se, om skærmen tænder. Gør den det, skal du selvfølgelig have et nyt grafikkort. Tænder skærmen ikke, kan
fejlen ligge i bundkortet.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2009 - 15:11 #10
vænslig = væsenlig
Avatar billede thomaxz Nybegynder
01. april 2009 - 14:35 #11
Umideltbart ser det ikke ud til at vise noget på skærmen.
Avatar billede thomaxz Nybegynder
13. september 2009 - 18:42 #12
Lukker snart, læg evt. et svar.