Avatar billede bravo123 Nybegynder
23. marts 2009 - 17:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

10 ciffer randum genereret unikke tal

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en funktion til at generere et 10 ciffer randum unikt tal
Avatar billede tjp Mester
23. marts 2009 - 18:24 #1
Will this do?:

Function GenererRandom(AntalCifre)
    Dim s, i
    s = ""
    Randomize
    For i = 1 To AntalCifre
        s = s & Int(10 * Rnd)
    Next
    GenererRandom = s
End Function
Avatar billede bravo123 Nybegynder
23. marts 2009 - 19:00 #2
Ikke helt, det jeg er ude efter er at der gennereres et 10 cifret tal, som skal være helt unikke, jeg har ca. 2000 poster hvor det skal genereres, men indtil videre skal du have tak
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
23. marts 2009 - 21:07 #3
unikt i forhold til hvad - må det ikke forekomme i forvejen i en kolonne i tabellen?

skal det bare gennemløbes en gang for alle eller skal du havet et ny nummer når du opretter en post?

er der nogle krav til tallets udformning?

du kan muligvis bruge den foreslåede funktion, hvis der bare tjekkes for at det ikke eksisterer i forvejen.
Avatar billede mugs Novice
29. april 2009 - 14:46 #4
Og her?