Avatar billede bravo123 Nybegynder
23. marts 2009 - 16:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Cpr check i Access

Hej Jeg har denne funktion som jeg gerne vil have til at virke når jeg forlader cprnr. feltet:

Public Function cpr(PersonNr)
Dim Xvar As Long,  SlutCiffer As Long, Resultat As Long
If Not IsNull(PersonNr) Then
  Xvar = Val(Mid(PersonNr, 1, 1)) * 4
  Xvar = Xvar + Val(Mid(PersonNr, 2, 1)) * 3
  Xvar = Xvar + Val(Mid(PersonNr, 3, 1)) * 2
  Xvar = Xvar + Val(Mid(PersonNr, 4, 1)) * 7
  Xvar = Xvar + Val(Mid(PersonNr, 5, 1)) * 6
  Xvar = Xvar + Val(Mid(PersonNr, 6, 1)) * 5
  Xvar = Xvar + Val(Mid(PersonNr, 7, 1)) * 4
  Xvar = Xvar + Val(Mid(PersonNr, 8, 1)) * 3
  Xvar = Xvar + Val(Mid(PersonNr, 9, 1)) * 2
  SlutCiffer = Val(Mid(PersonNr, 10, 1))
  Resultat = 11 - (Xvar Mod 11)
If Resultat = 11 Then
    esultat = 0
End If

If Resultat = SlutCiffer Then
  cprtest = True
Else
 cprtest = False
MsgBox "Forkert CPR"
End If
Else
cprtest = Null
End If
End Function

Jeg får hele tiden fejl når jeg prøver med en hændelse, hvad gør jeg forkert
Avatar billede mugs Novice
23. marts 2009 - 16:48 #1
Jeg har ikke nærlæst din kode, men her ligger et eksempel der fungerer:

http://www.makeiteasy.dk/Home.asp?ContentID=32

Du skal dog være opmærklsom på, at CPR checket efet modulus 11 metoden ikke længere er sikker, idet der er kommet 11-cifrede CPRNR.
Avatar billede bravo123 Nybegynder
23. marts 2009 - 16:54 #2
Hej og tak for din hurtige reaktion, men mit problem er nok at jeg ikke kalder det rigtigt, hvad skal jeg skrive i hændelsen?
Avatar billede mugs Novice
23. marts 2009 - 17:04 #3
Nu skriver du ikke hvilken fejl du får. Det kunne være interessant at vide. Heller ikke om koden ligger i et modul, hvis det er tilfældet kalder du funktionen således:

CPR.Check PersonNr

Syntaks læser du således: Modulnavn.funktionsnavn efterfulgt at den variabel der skal sendes til funktionen. Bemærk, at du har klargjort funktionen til modtagelse af variablen.

Jeg bruger en lidt anderledes version, men lægger du din e-mail, kan jeg sende den.

Hvad gør denne linie:

  esultat = 0

Er det blot en stavefejl? Det vil give en fejl, da variablen ikke er erklæret.
Avatar billede bravo123 Nybegynder
23. marts 2009 - 17:16 #4
Hej du må gerne sende mig din kode på mith@dk.ibm.com
Avatar billede mugs Novice
23. marts 2009 - 17:26 #5
Sendt.
Avatar billede mugs Novice
23. marts 2009 - 17:33 #6
Så er dit problem jo løst da du har accepteret dit eget svar. Det kunne da være interessant at vide, hvad fejlen var!!!!
Avatar billede bravo123 Nybegynder
23. marts 2009 - 17:40 #7
man skal da bare skrive det rigtige
Avatar billede mugs Novice
23. marts 2009 - 17:43 #8
Sikke noget pladder at skrive. Først afviser du mit svar uden begrundelse, derefter en intetsigende kommentar.

Jeg gidet ikke at se på dit sidste spørgsmål.