Avatar billede warberg78 Nybegynder
22. marts 2009 - 21:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med afhængig drop-down menu, ved brug af "Indirekte/Indirect" funtionen

Jeg har en dynamisk liste, som er lavet ved at definere et område som hedder kunder, på følgende måde:

=FORSKYDNING('Stamdata (Kunder &  Løn)'!$A$2;0;0;TÆLV('Stamdata (Kunder &  Løn)'!$A:$A)-1)

Den liste virker og er dynamisk, men problemet opstår når jeg skal lave en liste mere som er afhængig af førstenævnte. Jeg definerer igen et område som f.eks. hedder "kunde1" på førlgende måde:

=FORSKYDNING('Stamdata (Kunder &  Løn)'!$E$3;0;0;TÆLV('Stamdata (Kunder &  Løn)'!$E:$E)-2)

Kunderne vælges i "D7" og i "D10" skal man vælge egenskaber for den kunde som er valgt i "D7" hvilket jeg har forsøgt at løse ved at jeg i min liste skriver at formelen for "D10" er =Indirekte(D7)

Problemet er bare at jeg ikke kan komme ind på listen i D10. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, for selvom jeg kan få det til at virke hvis jeg definerer kunde1 som et fast område ala ='Stamdata (Kunder &  Løn)'!$E$3:$F$17, så er det ikke godt nok, da listen skal være dynamisk
Avatar billede excelent Ekspert
23. marts 2009 - 16:09 #1
eks. sendt
Avatar billede excelent Ekspert
24. marts 2009 - 20:49 #2
ok velbekom
Avatar billede warberg78 Nybegynder
24. marts 2009 - 20:58 #3
Følgende worksheet-kode blevet lavet:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("E3:E99,H3:H99,K3:K99,N3:N99,Q3:Q99,T3:T99,W3:W99,Z3:Z99,AC3:AC99,AF3:AF99,AI3:AI99,AL3:AL99,AO3:AO99,AR3:AR99")) Is Nothing Then Exit Sub
Dim kunde, rk, kol
kunde = Cells(1, Target.Column).Value
rk = Cells(100, Target.Column).End(xlUp).Row
If rk < 3 Then rk = 3
kol = Target.Column
ActiveWorkbook.Names.Add Name:=kunde, RefersToR1C1:="='Stamdata (Kunder & Løn)'!R3C" & kol & ":R" & rk & "C" & kol
End Sub