Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2009 - 20:00 Der er 5 kommentarer

Kan ikke tilslutte bærbar til trådløst netværk

Hej alle.
Vi har et problem med netværket på en af vores bærbare computere (Toshiba)
Den har indtil nu kørt med netværk via kabel, men det vil være smartest med trådløst netværk. Vi har oprettet et, men problemet er bare, at lige så snart den logger på, logger den enten af eller vil ikke åbne nogen hjemmesider. vi har prøvet at tilslutte andre bærbare til vores netværk, og det fungerer uden problemer.
Nogen idéer?
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2009 - 20:11 #1
Og du er sikker på at den LOGGER PÅ?
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2009 - 20:30 #2
Fejl mulighederne er legio ! Er netværket krypteret, og understøtter kortet i givet fald den valgte kryptering ? Hvad står der i roterens logfil ?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. marts 2009 - 02:52 #3
Hvis jeg var jer vil jeg starte med at slå krypteringen fra i jeres router, hvis din toshiba herefter kan komme på, er det krypteringen den er gal med på din bærbar.

find ud af hvad din router kører med af kryptering. WEP skal du nok holde dig fra, brug helst WPA eller WPA2, hvis den understøtter dette.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2009 - 09:25 #4
Det betyder ikke, at der er noget "galt" med din bærbar. Det kan være en manglende (opdateret) driver, hvis ikke, så er dit netkort muligvis så gammelt, at det ikke understøtter WPA og opefter.

Så som fastwrite skriver, så tjek lige hvilken kryp. der bliver brugt. :-)
Avatar billede millionairemike Nybegynder
14. april 2009 - 23:18 #5
Hey Expeter ;)

Synes ikke det var nødvendigt at starte et nyt Indlæg (eller måske er det?)

Men jeg har lignende problem

Jeg har lige formateret Min bærebar PC (Toshiba Sattelite L30)

Havde Vista før, og har nu Windows Xp

Men kan ikke få det trådløse netværk til at virke, så sidder med Netkabel i nu, og lige så snart jeg tager netkablet ud så siger den der ingen forbindelse er.

Min netkort er "realtek rtl8139 family pci fast ethernet nic"

Ved ikke hvad jeg ellers skal informere jer om.

Men nogen ide ?