Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
22. marts 2009 - 02:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GetAsynckeystate (user32 problemer)

Jeg er stadig ny i programmering men jeg prøver da at lave noget :D

Er igang med en lille Auto Spammer og prøver på at sætte nogle Hotkeys ind, desværre går det ikke så godt. Når jeg prøver at Debugge programmet siger den "Indgangspunktet 'GetAsynckeystate' kan ikke findes i DLL'en 'user32'" har også prøvet at lave den om til user32.dll men virker heller ikke. Mit script ser sådan ud:

Public Class Form1
    Private Declare Function GetAsynckeystate Lib "user32.dll" (ByVal vkey As Long) As Integer
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
    End Sub

og mit Timer script:

    Private Sub Timer3_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer3.Tick
        Dim starthotkey As Boolean
        Dim stophotkey As Boolean
        starthotkey = GetAsynckeystate(Keys.F4)
        stophotkey = GetAsynckeystate(Keys.F5)
        If starthotkey = True Then
            Timer2.Enabled = True
            If stophotkey = False Then
                Timer2.Enabled = False
            End If
    End Sub
End Class

Håber meget på at i kan hjælpe.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2009 - 02:21 #1
Declare Function GetAsyncKeyState Lib "User32.dll" (ByVal vkey As Long) As Integer
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2009 - 02:21 #2
VB.NET er ikke case sensitivt men det er C og Win32 DLL'er er C !
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
22. marts 2009 - 02:52 #3
Ved ikke hvad du mener med det, er trodsalt ny. Har Visual Studio 2008 PRO Eddition.

Men fandt da ud af at det var mine store og små bogstaver der var galt med x(
Nu har jeg bare et nyt problem. Mine Hotkeys gider ikke reagere og har lavet If stophotkey = False Then om til True.
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
22. marts 2009 - 03:30 #4
Wuhuuuu fandt ud af det :D:D:D:D

Du må gerne ligge et svar til jeg kan give dig points (:

Problemet var at jeg havde lavet 2 stk starthotkey -.-''
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2009 - 15:08 #5
svar