Avatar billede omellodello Nybegynder
21. marts 2009 - 07:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde makro

Hej alle

Jeg skal bruge makroen "AngivVærdi", men den er ikke på listen over makroer, jeg kan vælge.

Er det ikke noget med, at man skal aktivere dem?

Jeg har aktiveret makroer i databasen.

vh
Morten
Avatar billede supertekst Ekspert
21. marts 2009 - 10:34 #1
Hvor ser du efter makroer, som du kan vælge?
Avatar billede omellodello Nybegynder
21. marts 2009 - 10:54 #2
jeg opretter makro ud for knap og er i makro-redigeringsvinduet, der hvor man kan vælge handling og argumenter. det er i handlings-feltet at angivværdi ikke kommer frem
Avatar billede supertekst Ekspert
21. marts 2009 - 12:15 #3
Har lige afprøvet forløbet, som du beskriver - uden problemer.

Prøv med en ny knap.

Hvis interesseret må du godt sende databasen som .zip og beskrive hvilken knap, der er tale om - vil godt forsøge...
Avatar billede omellodello Nybegynder
21. marts 2009 - 12:34 #4
mit problem er at handlingen "AngivVærdi" ikke er på listen over mulige handlinger i makrovinduet. jeg tror det er noget opsætningshalløj?
Avatar billede supertekst Ekspert
21. marts 2009 - 12:41 #5
måske - tilbudet gælder stadig...
Avatar billede omellodello Nybegynder
21. marts 2009 - 12:53 #6
tak - hvortil kan jeg maile - tak
Avatar billede supertekst Ekspert
21. marts 2009 - 12:56 #7
se under min profil...
Avatar billede mugs Novice
21. marts 2009 - 14:08 #8
Har ikke oplevet, at det skulle være noget med opsætning at gøre. Er det en original officepakke du har?

Men hvad prøvet du på, måske vi kan lave noget VBA der udfører den samme handling.
Avatar billede omellodello Nybegynder
21. marts 2009 - 14:16 #9
yes. original. jeg kan ikke finde ud af vba og skal selv kunne arbejde videre på det.

jeg ved, at der er en makri-handling der hedder angivværdi, men jeg kan ikke vælge den på listen over makrohandlinger...
Avatar billede supertekst Ekspert
21. marts 2009 - 16:41 #10
Hvad blev så resultatet?
Avatar billede omellodello Nybegynder
21. marts 2009 - 19:15 #11
det virker - sorry med min fejltildeling af points. det var ikke med vilje. :( skriv lige hvordan jeg overfører
Avatar billede mugs Novice
21. marts 2009 - 19:25 #12
Du kan kun rette din fejl ved at oprette et nyt spørgsmå med en sigende titel f.eks. "Point til supertekst" og bede ham lægge et svar. Læg samtidig en reference til dette spørgsmål

Dette spørgsmål er afsluttet og der kan derfor ikke oprettes nye svar.
Avatar billede omellodello Nybegynder
21. marts 2009 - 19:39 #13
tak :)
Avatar billede supertekst Ekspert
21. marts 2009 - 23:03 #14
Ok....