Avatar billede troels_p Nybegynder
20. marts 2009 - 23:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skift af baggrundsfarve på TR i tabel - data fra MySQL

Hej,

Jeg udlæser en mængde data fra MySQL over PHP, og får en tabel ud, med en masse fine rækker/kolonner.

Jeg vil bare gerne have den til at skifte farve mellem lys og mørk grå, tr for tr (linie for linie), hvis i ved hvad jeg mener.

Hvordan gør jeg dette, når jeg udlæser fra MySQL?

Dette er mit query:

$query = mysql_query("SELECT * FROM diesel ORDER BY id desc");
while($row = mysql_fetch_assoc($query))
{
    echo "<tr><td>".$row['dato']."</td><td>".$row['km_total']."</td><td>".$row['liter']."</td><td>".$row['krprltr']."</td><td>".$row['kml']."</td><td>".$row['krprkm']."</td><td>".$row['driver']."</td><td>".$row['total']."</td></tr>";
}
Avatar billede amite Mester
18. april 2009 - 22:45 #1
Du kan gøre det i CSS3 med parent child funktioner, men det kan vel også gøres matematisk.

--x-- klip ---x---
$ticker = 2;
$query = mysql_query("SELECT * FROM diesel ORDER BY id desc");
while($row = mysql_fetch_assoc($query))
{
  if(is_int($ticker/2))
      {
      $trcolor = "#999999"
      }
  else
      {
      $trcolor = "#333333"
      }
  echo('<tr style="background-color:' . $trcolor . ';"><td> ' .$row['dato'] . '</td><td>' . $row["km_total"] . '</td><td>' . $row["liter"] . '</td><td>' . $row["krprltr"] . '</td><td>' . $row["kml"] . '</td><td>' . $row["krprkm"] . '</td><td>' . $row["driver"] . '</td><td>' . $row["total"] . '</td></tr>');
  $ticker = ($ticker + 1);
}

-

Skrev det hurtigt og har ikke testet det, men matmatisk set holder det - Så hvis det ikke virker skyldes det nok en tastespasme fra undertegnet :)
Avatar billede amite Mester
18. april 2009 - 22:47 #2
Ja, jeg glemte i alt fald at lukke begge $trcolor = "#.... linjerne kan jeg se :)