Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
05. juli 2001 - 14:10 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

Hjææææææælp men celleformatering

I et regneark, der er importeret fra et finansprogram, er - i de negative celler placeret til højre for tallet. (Og det kan excel ikke finde ud af). Kan man på en eller anden måde få Excel til at flytte dette -
Avatar billede perj Nybegynder
05. juli 2001 - 14:15 #1
Har du forsøgt med:
Formatter celler.
Vælg TAL
Avatar billede perj Nybegynder
05. juli 2001 - 14:17 #2
Husk at vælge hele kolonnen.
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
05. juli 2001 - 14:17 #3
Ja det hjælper ikke.
:o(
Avatar billede perj Nybegynder
05. juli 2001 - 14:18 #4
Må vi se dit regneark ??
Avatar billede perj Nybegynder
05. juli 2001 - 14:24 #5
Prøv med søg/erstat, men så fjerner du alle minus (-) i kolonnen, men det virker.
Avatar billede perj Nybegynder
05. juli 2001 - 14:28 #6
Leger lidt med det !!.
Du kan også vælge:
Formatter celler.
Vælge hele kolonnen
Vælge Brugerdefineret
Vælge: -0_;[Rød]-0
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
05. juli 2001 - 14:35 #7
Virker stadig ikke
:o(
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
05. juli 2001 - 14:41 #8
Glem det - Jeg går igang med at ændre alle cellerne manuelt (holder ferie engang til september)
Avatar billede perj Nybegynder
05. juli 2001 - 14:50 #9
Selvtak !!
Avatar billede askims Nybegynder
05. juli 2001 - 15:33 #10
Du kan bruge den vba-stump den kan klare problemet

sub flytminus()
\'Flytter minusset, der står bag tallet til foran tallet i din markering.

For Each Cell In Selection
    If Not (InStr(1, Cell, \"-\") = 0) Then
    Cell.value = cell.value *1
    End If
Next Cell
End Sub

Her marker du bare det du skal have flyttet om på og kører makroen.

ASKIMS
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
05. juli 2001 - 15:51 #11
Flot, men jeg er ikke nogen haj i at bruge vba-stumper. Hvordan skal det gøres.....
05. juli 2001 - 17:03 #12
mkjeldsen>> send mig en mail, så skal jeg sende dig et lille hjælpe skriv om makro-editoren. Tryk på mit navn og find min mail-adresse.
Avatar billede sonne Nybegynder
05. juli 2001 - 21:16 #13
marker kolonnen
erstat
find \"minus\"
erstat med \"ingenting\"
erstat alle

derefter kan du formatere cellerne som du ønsker

Aksel
Avatar billede sonne Nybegynder
05. juli 2001 - 21:19 #14
- nek nej nej - glem det - tallet bliver jo posetivt når man fjerner minus\'et ( jeg gør det selv på mine kontoudtog fra banken - der hjælper det heller ikke)

- du må sikkert igang med en macro, eller definere et andet exportformat fra regnskabsprogrammet.

Aksel
06. juli 2001 - 10:04 #15
Sub ConvertNegNumbers()
Dim cl As Range, a As Integer
    If TypeName(ActiveSheet) <> \"Worksheet\" Then Exit Sub
    Application.ScreenUpdating = False
    Application.StatusBar = \"Converting negative values...\"
    a = Selection.Areas.Count
    If a = 1 And Selection.Cells.Count = 1 Then ActiveSheet.UsedRange.Select
    For a = 1 To Selection.Areas.Count
        For Each cl In Selection.Areas(a).Cells
            If Right(cl.Formula, 1) = \"-\" Then
                cl.Formula = \"-\" & Left(cl.Formula, Len(cl.Formula) - 1)
            End If
        Next cl
    Next a
    Application.StatusBar = False
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede tida Juniormester
06. juli 2001 - 11:22 #16
Dette er den ikke særligt elegante fremgangsmåde, (jeg er nemlig heller ikke nogen VBA haj) :

Hvis dine problemtal f.eks. er placeret i kolonne A
Opretter du 4 nye kolonner  B, C, D, E
I B indsætter du formlen  =HVIS(ER.IKKE.TEKST(A1)=FALSK;A1;0)
I C indsætter du formlen  =HVIS(ER.IKKE.TEKST(A1)=SAND;A1;0)
Du har nu opdelt tallene i en positiv og en negativ kolonne
Nu ændre du formler i kolonne B og C til værdier (kopier området/rediger/Indsæt speciel/værdier)
Marker herefter Kolonne B - Søg på \"-\" og erstat med ingenting
Indsæt nu formlen i Kolonne D =HVIS(ER.FEJL(-B1)=SAND;0;-B1)
Indsæt tilsidst summen af C og D i kolonne E

Vupti og good luck !!

Avatar billede fobian Nybegynder
06. juli 2001 - 11:49 #17
Jeg vil også være med!

Du kan i cellen til højre for det tal der skal have flyttet minus skrive denne formel

=HVIS(HØJRE(D4;1)=\"-\";VENSTRE(D4;LÆNGDE(D4)-1)*-1;D4)

I dette eksempel er det cellen D4 der får flyttet \"-\". Du kan så bare kopiere formlen nedad i den kolonne du skal have ændret.

Når du så har gjort det kan du markere området, kopiere og indsætte værdier med indsæt speciel.
Avatar billede askims Nybegynder
06. juli 2001 - 11:54 #18
Hvis det skal være på den måde, så vil denne også løse dit problem, og du behøver kun en ekstra kolonne. Jeg har forudsat at det der skal konverteres står i kolonne A

=HVIS(ER.TAL(A4);A4;\"-\"&VENSTRE(A4;LÆNGDE(A4)-1))
06. juli 2001 - 12:03 #19
askims din løsning er ikke så god som fobian\'s, hvis du kigger på tallets placering efter formlen. Hvis din i stedet hedder

=HVIS(ER.TAL(A4);A4;VENSTRE(A4;LÆNGDE(A4)-1)*-1) ville du få den helt rigtige værdi/placering i cellen lige som fobian har.