Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. juli 2001 - 14:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Underligt problem...

Jeg har downloadet en extention til dreamweaver - en newsticker, men den virkede ikke, og så så jeg at der manglede et </script> tag. Det prøvede jeg så at indsætte forskellige steder, og fik det også til at virke. Det underlige er bare at dreamweaver skriver \"invalid markup\" når jeg indsætter det, men det virker tilsyneladende alligevel, hvordan kan det være?

Og er det svært at få det til at virker i NS også?

http://www.demenskonsulent.dk/test/test.htm

/pelkjaer
Avatar billede dybfryser Nybegynder
05. juli 2001 - 14:09 #1
NS og IE bruger ikke samme fefination i de fleste newstickere, lavet i javascript, derfor kan du sagtens opleve at den f.eks. kun virker i ie
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. juli 2001 - 14:12 #2
Okay, har du kendskab til en der virker i begge browsere?
Avatar billede nute Nybegynder
05. juli 2001 - 14:13 #3
denne blokk med kode ser litt suspekt ut:

<ie5ticker>
<!--[if IE]>
<IE:Download ID=\"marqueedata\" STYLE=\"behavior:url(#default#download)\" />
<marquee id=\"externalmarquee\" direction=up scrollAmount=3 style=\"width:100px; height:100px; background:#FFFFFF; font-size:14px; border:1px solid #000000; padding:3px\" onMouseover=\"this.scrollAmount=0\" onMouseout=\"this.scrollAmount=3\" src=\"demo.htm\">
</marquee>

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function downloaddata(){
    marqueedata.startDownload(externalmarquee.src,displaydata);
}
function displaydata(data){
    externalmarquee.innerHTML=data;
}
window.onload=downloaddata;

//-->
</script>
<![endif]-->
</ie5ticker>

<ie5ticker> er ikke et standard HTML tag...hvorfor ikke hente ned en \"standard\" scroller herfra:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/index.html

/nute
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. juli 2001 - 14:17 #4
Det kan jeg da også, syntes bare et det var mærkeligt..
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. juli 2001 - 14:19 #5
Den er meget omhyggelig med at fortælle den kun virker i IE5. :(
Då jeg ville kikke mig om efter en anden newsticker.
prøv fx:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex10/index.html

mvh JakobA