Avatar billede anderskhansen Nybegynder
20. marts 2009 - 17:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL selection

Hej

Jeg sidder og har problemer med en sql selection i vba. Hvis jeg skriver som følgende virker alt fint

DoCmd.RunSQL ("SELECT IDs_1.* INTO tem1 FROM IDs_1 WHERE (((IDs_1.Entreprise)='E05'))")

Hvis jeg derimod godt kunne tænke mig at kriteriet er en variabel. Så jeg i stedet for E05 skriver min variabel EntrepriseNr ind. Så "siger" access at jeg skal "Enter my parameter value" for EntrepriseNr, og det forstår jeg ikke den er defineret som string variabel i forevejen. Er der nogen der kan hjælpe med hvad der er galt?

DoCmd.RunSQL ("SELECT IDs_1.* INTO tem1 FROM IDs_1 WHERE (((IDs_1.Entreprise)=EntrepriseNr))")
Avatar billede mugs Novice
20. marts 2009 - 17:48 #1
Hvis EntreprideNt refererer til en felt i formularen skal du henvise til feltet som f.eks.:

DoCmd.RunSQL "DELETE FROM Tabel1 Where email= '" & Me.email & "'"
Avatar billede anderskhansen Nybegynder
20. marts 2009 - 18:02 #2
Hmm interessant det ser ud til at det er et skridt i den rigtige retning. Dog finder den ingen records til mig og jeg ved at jeg har over 400 med det kriterie. Lægger lige et udpluk af koden. Jeg kan stadig ikke se hvad der er galt

Sub test()
Dim EntrepriseNr As String

EntrepriseNr = "E05"

DoCmd.RunSQL ("SELECT IDs_1.* INTO tem1 FROM IDs_1 WHERE (((IDs_1.Entreprise)='& EntrepriseNr'))")

End Sub
Avatar billede anderskhansen Nybegynder
20. marts 2009 - 18:33 #3
Hopla har sel fundet svaret Googlede lidt og fandet at for at skifte til en variabel skal der stå

Sub test()
Dim EntrepriseNr As String

EntrepriseNr = "E05"

DoCmd.RunSQL ("SELECT IDs_1.* INTO tem1 FROM IDs_1 WHERE (((IDs_1.Entreprise)='" & EntrepriseNr & "'))")

End Sub

Hvorfor ved jeg ikke det kunne være fedt med en forklaring
Avatar billede mugs Novice
20. marts 2009 - 18:44 #4
Tak for point.

Det burde ikke være nødvendigt at definere værdien på EntrepriseNr, idet du jo refererer til fletet i din SQL. eksisterer feltet EntrepriseNr i din formular?

Prøv at lave en udvælgelsesforespørgsel der kun medtager ID_1 og kopier sætningen ind i din formular og indsæt Kriteriet.