Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. marts 2009 - 08:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tidsmåling af eksekveret kode i Excel

Jeg har noget kode, som importer en cvs fil ind i Excel, og derefter laver lidt udregninger og formateringer, men det kører ikke specielt hurtigt.

Jeg tænkte om der er en mulighed for at måle hvor lang tid en eller flere funktion er om at blive udført, så jeg forhåbentlig kan indsnævre hvor flaskehalsen er?
Avatar billede martin_moth Mester
20. marts 2009 - 08:37 #1
Der er et timer-objekt i VBA. Søg på hjælpen omkring Timer. Den kan du så starte og stoppe når du vil og aflæse tiden.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. marts 2009 - 08:57 #2
Kan man ikke automatisk, sætte den til at starte og stoppe, når en bestemt stump kode afvikles?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. marts 2009 - 09:15 #3
Ah, fandt selv ud at det kan man godt, vha. simple udregninger.

Smid et svar Martin
Avatar billede martin_moth Mester
20. marts 2009 - 12:36 #4
svar
Avatar billede birkus Nybegynder
28. oktober 2009 - 12:19 #5
Hej lsskaarup

Jeg sidder tilsyneladende med samme udfordring som du havde.
Kan du kort fortælle hvordan du løste dit problem?

På forhånd tak.