Avatar billede tcgrafik Nybegynder
19. marts 2009 - 15:03 Der er 1 kommentar

loade ekstern .swf file ind i dropzone med levels der fungere

Hej folkens

Har efterhånden arbejdet en del med Flash, men meget på designerens plan. det vil sige jeg ikke har brugt særlig meget scripting osv. Derfor håber jeg nogen kan hjælpe mig til med dette problem, som sikkert ikke er vanvittigt indviklet.

Jeg har en index.html hvori der ligger en en hovedemenu.swf I den ligger en knap som hedder "knap1".

"Knap1" loader en ekstern swf ind i en dropzone. swf´en hedder basis_sortiment.swf.

I basis_sortiment.swf ligger der en knap der hedder "basis" Trykker man på den, kommer der 4stk knapper frem 1,2,3,4.

her har jeg lagt koden:

loadMovieNum("produkter/basis1.swf", 1);

stop();

function whichSwfToLoadNow() {
    loadMovieNum(loadThisSwf+".swf", 1);

}

Så den loader basis.swf ind som ligger i mappen produkter.

Og på de 4 knapper liger der følgende kode (eksempel fra knap 1):

on (release) {
    loadThisSwf = "produkter/basis1";
    _level1.gotoAndPlay("outro");
}

det virker godt nok med at den spiller outro og henter det nye billede ind. Hvis man kun afspiller filen basis_sortiment.swf.

Men når det hele loades ind i en dropzone hvor filen er i lidt andet format ligger basis1.swf sig i toppen og det virker ikke rigtigt. Til den måske lidt forvirrede læser har jeg lavet et link så det hele gerne skulle give mening:

http://www.tcgrafik.dk/test/index.html

og en .rar file hvis det stadigvæk er sort:

http://www.tcgrafik.dk/test/test.rar

Jeg håber meget på jeres hjælp.
/Thomas
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
23. marts 2009 - 12:45 #1
er det helt sort?? eller for lidt point??..