Avatar billede nyhuus Nybegynder
18. marts 2009 - 14:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Batch FTP upload af hel mappe, inkl undermapper

Hej.

jeg sidder og roder med at lave et script der kan upload en mappe samt underfoldere..

Dette vikrer som sådan også, problemet er bare at den ikke tager mapperne med, kun filderne.

Dvs de bliver smidt i samme sti på ftp serveren.

er der nogen der kender til hvordan man løser dette problem?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2009 - 14:26 #1
Hvad skal scriptet laves i ?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
18. marts 2009 - 18:21 #2
Jeg det var selvføldig nok en ide at skrive det også ;)

Det jeg selv har leget med er en .bat fil, altså via Command Promten, også ved brug af FTP.exe kommandoen.

Jeg er dog også åben for hvis nogen kunne lave det i VBS eller ligne. det har jeg dog ikke selv det store kendskab til.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
18. marts 2009 - 19:45 #3
Det er nogen tid siden jeg har leget med det, men så vidt jeg husker skal du lave en række:

cd folder
lcd folder
put *
cd ..
lcd ..

For hver undermappe der skal overføres. Hvis træet er nogenlunde statisk, er det letteste nok at skrive kommandoerne i hånden, ellers kan man strikke et lille batch script sammen, der laver listen dynamisk.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
18. marts 2009 - 20:02 #4
Det vil jeg lige prøve at rode lidt med

Men jeg har også nogle filer i "hoved" mappen.

Hvordan skal jeg så få dem med, fordi laver jeg en mput *.* så tager den alle filer inkl undermapper med, og ligger dem i en mappe på ftpen.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
18. marts 2009 - 20:17 #5
Du bliver nok nødt til at liste filerne, en af gangen med put kommandoen:

cd folder
lcd folder
put fil1.txt
put fil2.html
cd ..
lcd ..
Avatar billede nyhuus Nybegynder
18. marts 2009 - 20:37 #6
dvs jeg skal lave alle mapper, og filer manuelt?

Så tror jeg da jeg skal se om jeg ikke kan finde et alternativ :D evt et ftp program eller noget der understøtter det.

Men mange tak for din hjælp :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
18. marts 2009 - 21:28 #7
Du kan lave et bat-script der lister alle filerne, hvis der er mange og/eller de ændres ofte, er det nok det letteste.
Du kan måske også gøre det ved at angive en ekstension på de filer der skal uploades:
mput *.html
mput *.txt
Og så håbe på at den ikke tager mapper og undermapper med.

Der findes en del ftp værktøjer der er mere fleksible og lette at bruge end Windows indbyggede ftp.exe; jeg har også lavet et par stykker...
Avatar billede nyhuus Nybegynder
18. marts 2009 - 21:47 #8
Der er rigtig mange mapper og filer, så det ville nok være en mulighed, men så skal jeg vist til at læse en del på det først :)

Mange tak for din hjæå, smid et svar ;)

Må kigge på om jeg ikke kan finde noget brugbart et sted :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
18. marts 2009 - 23:05 #9
Hvis ikke du finder noget brugbart/fornuftigt siger du bare til, så strikker jeg noget sammen.

Jeg samler ikke på point.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
06. maj 2009 - 12:43 #10
Tråd lukket
Avatar billede subscorpio Nybegynder
27. maj 2009 - 21:30 #11
Kære nyhuusdk> Er det muligt man kan tigge sig til at se det færdige komplette script? (selvfølgelig uden dine rigtige ftp koder.)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
27. maj 2009 - 21:51 #12
Det måtte du da rigtig gerne.

Problemet er bare at jeg aldrig ik lavet noget der virkede :/ så droppede det igen.
Avatar billede subscorpio Nybegynder
27. maj 2009 - 22:02 #13
øv, men tak ;-)
Hvad med det script du fik til at virke - altså der hvor den ikke to hovedmappen med, men kun indholdet?
Jeg er helt grøn, så jeg mangler virkelig nogle gode scripts at nær studere.