Avatar billede cooraz Nybegynder
17. marts 2009 - 23:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan kan jeg lære *advanceret* C#?

jeg vil gerne lære C# og har forsøgt og følge en begynder guide men jeg har i forvejnen lært C, så kender mange af kommandoerne i forvejnen og derfor synes jeg sådan en begynder guide bliver for kedelig..

mit mål med at lære C# er for at kunne lave nogle programmer som kan kommunikere med usb porten og dll filer...

så hvis der er nogen som kender nogle gode guides eller har nogle gode foreslag til hvordan jeg kan lære det må i endelig givet et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2009 - 23:51 #1
Hvis du kender C men ikke C++ så skal du have fat på noget med en stærk vægt på OOP.

Leder du efter noget online eller en anbefaling til en god bog ?

Iøvrigt:
- til USB interface lyder C umiddelbart bedre end C#
- C# kan lave .NET DLL'er og COM DLL'er  men ikke Win32 DLL'er
Avatar billede cooraz Nybegynder
25. marts 2009 - 11:47 #2
havde helt glemt jeg havde oprettet tråden...
hvad står OOP?

jeg vil nok foretrække noget online men en bog kan også bruges...

problemet med at programmere i C er nok at det er svært at få en fin brugervenlig brugerflade?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2009 - 13:53 #3
OOP = Object Oriented Programming (eller samme paa dansk).

Man kan godt lave GUI med Win32 API i C. Men der er nok nemmere API'er.

Win32 API er dokumenteret i MSDN og dokumentationen er faktisk OK.

For OOP vil jeg foreslaa en bog.
Avatar billede cooraz Nybegynder
26. marts 2009 - 12:35 #4
okay dvs du mener jeg skal forsøge at lave det i C++?

kender du nogen steder hvor jeg kan finde nogle gode bøger om OOP eller evt navnet på en bog?

hvor finder jeg den MSDN dokumentation? jeg har forsøgt at søge lidt på www.msdn.com men har ikke lige kunnet finde noget?

hvad er forskellen på de forskellige DLL typer?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2009 - 01:16 #5
C++ er et ret svært sprog

måske GUI i C# og USB interfacet i C

docs ligger og gemmer sig under http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa139672.aspx

de forskellige DLL typer skal bruges forskelligt:

en Win32 DLL kan kaldes af ethvert nativt sprog proceduralt eller objektorienteret og fra ethvert .NET sprog via DllImport

en COM DLL kan kaldes af ethvert nativt sprog som er objekt orienteret og fra ethvert .NET sprog via automatisk genererede wrappere)

en .NET DLL kan kaldes fra ethvert .NET sprog
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2009 - 01:18 #6
Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development / Craig Larman

Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software / Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides
Avatar billede cooraz Nybegynder
27. marts 2009 - 08:35 #7
hvis man laver GUI i C# og usb interface i C, hvordan får man det så "sat sammen" til et program?

tak for links og navne på bøger, dem vil jeg prøve og kigge på..

så er det nok bare at komme igang med at læse :)

skriver du lige et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2009 - 13:47 #8
Du linkee din C kode som en Win32 DLL og DllImport'er den i C#.

Og svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2009 - 13:47 #9
om igen
Avatar billede cooraz Nybegynder
27. marts 2009 - 14:41 #10
okay det må jeg prøve... nu kender jeg ikke lige noget til at lave dll filer endnu men det kommer nok...

tak for hjælpen :)