Avatar billede jjakobse Praktikant
17. marts 2009 - 19:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Send Excel ark som email med VBA

Hej,

Jeg har brug for at sende et Excel regneark via Outlook ved tryk på en knap.

Jeg har mail adressen til at stå i feltet "E4", og som sagt skal regnearket bare sendes som VEDHÆFTET til denne mail addresse..

Nogen der kan hjælpe..?
Avatar billede ExcelKen Praktikant
17. marts 2009 - 20:11 #1
Hej jjakobse,

Prøve denne kode:

isvar = MsgBox("Vil du sende dette ark?", vbYesNo, "Send excel-ark")

If isvar = vbYes Then
ActiveWorkbook.SendMail Recipients:=[E4].value, Subject:="Test", ReturnReceipt:=False
End If

Hilsen ExcelKen
Avatar billede jjakobse Praktikant
17. marts 2009 - 20:19 #2
Hej ExcelKen,

Hmm... Virker ikke.. Den skriver "Compile error: Invalid outside procedure"

Mangler der ikke noget SUB og End SUB..? :o)
Avatar billede ExcelKen Praktikant
17. marts 2009 - 20:23 #3
Jo, men jeg var usikker på, om det skulle puttes ind et sted.
Her er koden som en Sub:

Sub SendArk()

isvar = MsgBox("Vil du sende dette ark?", vbYesNo, "Send excel-ark")

If isvar = vbYes Then
ActiveWorkbook.SendMail Recipients:=[E4].value, Subject:="Test", ReturnReceipt:=False
End If

End Sub

Hilsen Excel Ken
Avatar billede jjakobse Praktikant
17. marts 2009 - 20:28 #4
Gælder dette osse når det er en Engelsksproget version..? Skal der så stå Worksheet eller lignende istedet..?
Avatar billede ExcelKen Praktikant
17. marts 2009 - 20:40 #5
Nej, det burde være ligegyldigt.

Du skal bare oprette et modul, hvor du kopierer koden ind.

Derefter kan du afspille det fra arket, f.eks. via en knap eller ved at trykke Alt+F8 og afspille makroen.

Vær opmærksom på, at Office kommer frem med en advarsel om, at et program forsøger at sende en email, og der advares om, at det kan være en visrus. Du skal blott svare JA, du ved, at du´selv afsender mailen.
Avatar billede jjakobse Praktikant
17. marts 2009 - 20:42 #6
Hej igen,

Det rykker da bare..!! :o)

Tusind tak for det, nu kan jeg komme videre..!!

Og ja, det burde Outlook jo gøre, men jeg har ClickYes installeret så det slipper jeg for.. :o) Hehe..

Men tak igen... Du har klart fortjent dine points..

Hilsen

Jesper