Avatar billede oecode Nybegynder
17. marts 2009 - 06:58 Der er 4 kommentarer

WinXp Embedded - GetObject("winmgmts:\root\cimv2")

Jeg har en Pc med WinXp Embedded, den vil ikke accectere følgende linier:

'Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\root\cimv2")
'Set colProcess = objWMIService.ExecQuery ("Select * from Win32_Process")

Jeg vil gerne kunne spørge på om et program kører eller ej...
Nogen der har en idé til hvad der er galt..?

Mvh
Anders
Avatar billede scoredyr Nybegynder
17. marts 2009 - 14:12 #1
Er det sådan noget som det her?
**************************

On Error Resume Next

Dim Shell, scrpath
Set Shell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Set FSO  = WScript.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Scriptpath = left(WScript.ScriptFullName, Len(WScript.ScriptFullName) - len(WScript.ScriptName))

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & "." & "\root\cimv2")

Function CheckProcesses ()

  Set colProcess = objWMIService.ExecQuery ("Select Description from Win32_Process Where Name = 'Program1.exe' OR " &_"Name = 'program2.exe")

  ProcessesFound = False
  For Each objProcess in colProcess
        'HER KAN DU INDSÆTTE HVILKEN ACTION DU  VIL HAVE HVIS PROGRAMMET KØRER
    ProcessesFound = True

  Next
  if (ProcessesFound = true) then CheckProcesses()

End Function

CheckProcesses()

************************************
Håber det er det du leder efter :)
Avatar billede oecode Nybegynder
17. marts 2009 - 14:40 #2
Hej,

Umiddelbart er det tæt på det samme, så tror ikke det virker, men vil selvfølgelig teste det i morgen...

Tak.

Anders
Avatar billede morten_leth Nybegynder
18. marts 2009 - 11:46 #3
Beklager hvis jeg kommer til at træde dig over dine tæer nu. :D Bare sæt mig på plads hvis jeg er helt galt på den...

Men i det eksempel du har givet ovenfor der har du udkommenteret alt hvad du vil køre, er det meningen eller er det måske dit problem i virkeligheden???

' <-- betyder at det efterfølgende er en kommentar.

for at dit script skal virke så skal det se sådan her ud.

'Tjekker hvilke processor der kører på maskinen.
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\root\cimv2")
Set colProcess = objWMIService.ExecQuery ("Select * from Win32_Process")

Hvis du kører det som en HTA applikation skal det først enables i din WinPE bootdiskette, hvis det blot er et vbscript så burde der ikke være nogen problemer.
Avatar billede oecode Nybegynder
18. marts 2009 - 12:39 #4
Hehe... :-)

Min test var uden 'ere

Det er selve
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:")
der ikke virker.

Pc'en kører WinXp Embedded, hvor alt overflødigt ikke er med, og altså også noget WMI halløj... Men der stopper min viden. Hvad skal jeg have med / installere for at køre scriptet..?