Avatar billede learner Praktikant
17. marts 2009 - 01:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Styling af input og select i css så det virker i forskellige browsere

Da jeg synes min hjemmeside kan komme til at se lidt mere prof ud, så har jeg bokset lidt med at lave mine input og select bokse pænere. Jeg har forsøgt mig med lidt af hvert men det vil ikke rigtig lykkes 100%. Jeg vil gerne indsætte en baggrundsfarve som fader ud, derfor har jeg valgt et bille som fader fra lysegrøn til hvid. Noget af det virker i Firefox, men kun lidt der virker i IE. Eksempel kan ses ved at følge linket her http://www.huggernet.dk/eeeecarq/brugte/autodele/

Jeg har prøvet altmuligt, og nu er det nærmest blevet en række af skud i tågen såsom følgende:

input[type=text] {
    background : url(/img/nicefields.jpg) repeat-x top;
    border : solid 1px #000000;
}
input[type=password] {
    background : url(/img/nicefields.jpg) repeat-x top;
    border : solid 1px #000000;
}
input[type=file] {
    background : url(/img/nicefields.jpg) repeat-x top;
    border : solid 1px #000000;
}

select {
    background : url(/img/nicefields.jpg) repeat-x top;
    border : solid 1px #000000;
}
option {
    background : url(/img/nicefields.jpg) repeat-x top;
}

textarea {
    background : url(/img/nicefields.jpg) repeat-x top;
    border : solid 1px #000000;
}

Hvordan styler man den slags felter så det kommer til at se godt ud?
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2009 - 02:17 #1
<ole>

Selects styler man ikke ret meget på. Mulighederne er ret begrænsede og varierer fra browser til browser.

Den eneste mulighed er at bygge nogen selv i HTML/CSS/JavaScript.

/mvh
</bole>
Avatar billede learner Praktikant
17. marts 2009 - 10:32 #2
Okay, så det må jeg med andre ord skyde en hvid pil efter??
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2009 - 18:05 #3
Ja
Avatar billede learner Praktikant
19. marts 2009 - 13:47 #4
Og det er heller ikke muligt med css. som class="" ???

PS smid svar ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
19. marts 2009 - 14:42 #5
Nej, det er selve select-elementet, der er problemet. I IE er den et pudsigt mix mellem browser- og system-'ting'. Spørgsmålet har været oppe et utal af gange i de snart 10 år, jeg har været her ... altid med samme resultat  :o|
Avatar billede olebole Juniormester
19. marts 2009 - 14:42 #6
=)
Avatar billede olebole Juniormester
19. marts 2009 - 16:02 #7
Tak for points  =)
Avatar billede learner Praktikant
20. marts 2009 - 15:00 #8
tak for hjælpen ;o)
Avatar billede stig69 Nybegynder
24. marts 2009 - 15:55 #9
Jeg plejer at smide en div rundt om mine input-felter. <div><input></div>

Derefter fjerner jeg baggrunden i input-feltet og efterfølgende sker styling på div feltet. Input kommer til at se ens ud i diverse browsere.
Avatar billede learner Praktikant
24. marts 2009 - 17:39 #10
hmmm spændende ide....
dvs du laver noget lign
<div class="inputstyle"><input></div>

kan du sende link til et par sider hvor du har lavet det?