Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. marts 2009 - 21:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Antal records i query med parametre

Jeg har tidligere vist en funktion jeg plejer at bruge til at tælle antal records i en query ( http://www.eksperten.dk/spm/710460 )
Den virker også helt fint både når man sender en SQL streng til den eller hvis det er en query der er gemt. Den gemte query må gerne have paramtre (= False, = 1 o.s.v.) så længe de er 'faste'
Der hvor det går galt er hvis det f.eks. er en værdi der hentes fra en formular ([Forms]![frmProduct_Category_Export]![txtCategory]) så er der altid 0 records.

Er der nogen der har en godt ide? Det er ikke at bruge DCount - selv om den virker. Det er simpelthen for sløvt når man kommer op på >1.000.000.000 records.
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2009 - 18:33 #1
Hi Hugo
"Det er ikke at bruge DCount - selv om den virker"

Where do you use dcount so that it works?

Just an idea which is not tested but I dont see why it shouldnt work.

Make a query which just selects count

SELECT count(*) FROM NameOfYourQuery
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. marts 2009 - 21:37 #2
DCount is very slow when handling large recordsets.

Your suggestion might work - will test it (today is my 25th wedding anniversary - so it won't be today)
Avatar billede terry Ekspert
18. marts 2009 - 11:59 #3
Hi Hugo
Congratulations on your 25th wedding anniversary, hope you have a good day.

The reason why I ask about dlookup is to try and understand why using dlookup works, although very slow, but your normal method doesnt.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. marts 2009 - 18:52 #4
An example of my query:
SELECT tblProductCategories.fldProdCat, tblFVproducts.fldProductName, tblFVdryP.fldTestDate, tblFVdryP.fldWeightL, tblFVdryP.fldWaterPrct, tblFVdryP.fldGlowLoss, tblFVdryP.fldAbsBASF, tblFVdryP.fldAbsBASF_Oil, tblFVdryP.fldSievePrct250, tblFVdryP.fldSievePrct90, tblFVdryP.fldSievePrct63, tblFVdryP.fldSievePrct45, tblFVdryP.fldpH, tblFVdryP.fldColorV
FROM (tblFVdryP LEFT JOIN tblFVproducts ON tblFVdryP.fldProductName = tblFVproducts.fldProductID) LEFT JOIN tblProductCategories ON tblFVproducts.fldNewProdCat = tblProductCategories.fldCatID
WHERE (((tblProductCategories.fldProdCat)=[Forms]![frmProduct_Category_Export]![txtCategory]) AND ((tblFVdryP.fldTestDate)>=[Forms]![frmProduct_Category_Export]![txtDato_Start] And (tblFVdryP.fldTestDate)<=[Forms]![frmProduct_Category_Export]![txtDato_End]))
ORDER BY tblFVproducts.fldProductName, tblFVdryP.fldTestDate;

MsgBox fhpQuery_Record_Count(strQuery) = 0
MsgBox DCount("*", strQuery) = 10
Avatar billede terry Ekspert
24. marts 2009 - 19:22 #5
have you tried SELECT count(*) FROM NameOfYourQuery ?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. marts 2009 - 19:57 #6
Not working with saved query with parms.
Avatar billede terry Ekspert
26. marts 2009 - 11:11 #7
I've just made a simple example where a query takes a parameter from a form. Then I made a query as suggested d. 24. marts 2009 kl. 19:22:44 and it works.

Is there any chance of a db with an example of your problem?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. marts 2009 - 11:53 #8
I will try and see if I can get one brewed together - it is a 40 mb frontend and a 45 mb backend I will have to splitt up :-)
Avatar billede terry Ekspert
26. marts 2009 - 12:34 #9
No need for all the data, and only the relevant objects are necessary
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. april 2009 - 07:56 #10
Do you use 2007 Terry?
The app. is version 2007!
Avatar billede terry Ekspert
06. april 2009 - 08:39 #11
Yes I'm using 2007
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. april 2009 - 08:52 #12
I will send you a copy of the db with explantion of what the 'problem' is.

A year ago I didn't like 2007, but now I believe it to be the best Access so far :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. maj 2009 - 19:38 #13
Kom aldrig videre med dette problem.
Terry smid lige et svar så jeg kan lukke spørgsmål.
Avatar billede terry Ekspert
11. maj 2009 - 19:58 #14
Take them yourself Hugo
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. maj 2009 - 06:59 #15
Jamen så lukker og slukker vi.