Avatar billede jeschrper Nybegynder
05. juli 2001 - 09:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ALTER VIEW

Hejsa

Jeg prøver at oprette en stored procedure som kan ændre et view, til at reflektere et udsnit af en tabel, på baggrund af en parameter som sendes med til SP\'en. Men det wærker ik, og jeg ved ikke lige hvor jeg skal starte. Jeg har gjort følgende:

CREATE PROCEDURE [dbo].[_jcact]
@customer varchar(30)
AS

ALTER VIEW Cust_EXCEL_OUTPUT_View
AS
SELECT    dbo.Vagtliste_Table.*
FROM        dbo.Vagtliste_Table
WHERE    Customer = @customer

GO

Kan nogen se om jeg grundlæggende har misforstået nogen, eller det evt er en mindre syntaks/semantisk fejl? Den siger Incorrect Syntax near keyword \'View\'

Thaankz:)

Avatar billede terry Ekspert
05. juli 2001 - 09:54 #1
Drop your view if it exists and then CREATE
Avatar billede jeschrper Nybegynder
05. juli 2001 - 09:59 #2
Ok, that will work, thnx,  but isn\'t is possible to excute an ALTER VIEW in a SP?
Avatar billede terry Ekspert
05. juli 2001 - 10:13 #3
I very much doubt what your doing will work. Doesnt seem logical at all...

Your procedure is trying to create a view which is using user varaiables and I am not sure that is possible, system variables yes! The varaiable in the SP your creating isnt available in the VIEW once it screated, is it?

But what are you trying to achieve anyaway?
Avatar billede jeschrper Nybegynder
05. juli 2001 - 10:41 #4
hehe, i was actually about to rephraze my q, i can see your point. Part of the problem is that i\'m not quite sure what i\'m trying to do :) I\'m only in my first month of SQL server, so experimenting on the many different possible approches is what i do most.

This is what i have thought up so far, but i\'m not sure it is possible.

- Go to a webpage and enter a customer name
- Fire a stored proc via asp, that alters the customer view to reflect the selected customer
- Fire a stored procedure that exports this view to an excel that the user can pick up in a folder.

Avatar billede terry Ekspert
05. juli 2001 - 10:50 #5
Actually I am no \"ekspert\" at SQL Server myself, and WEB programming less so.

How do you export a view to Excel? Isnt it possible to export an SQL statement to Excel instead?. You could build the SQL in ASP.
Avatar billede jeschrper Nybegynder
05. juli 2001 - 11:01 #6
oki-doke, i think i will rest my case until i actually know what my problem is. I will keep the question open for a while to see if anyone else has any ideas. Thaaanx so far :)
Avatar billede sunedh Nybegynder
05. juli 2001 - 23:14 #7
Tja, for mig ser det også lidt \"sjovt\" ud. Hvorfor vil du have en WHERE-clause på dit VIEW? Jeg ville sætte den på den eller de SELECT\'s der anvender VIEW\'et således (evt. i en STP som nedenfor):

CREATE PROCEDURE stpExcelOutput
  @Customer VARCHAR(30)
AS
  SELECT *
  FROM Cust_EXCEL_OUTPUT_View
  WHERE Customer = @Customer
Avatar billede terry Ekspert
06. juli 2001 - 08:39 #8
hi suendh,
As jeschrper says himself, he doesnt really know what he is trying to do, if he did then it would be easier to make some suggestions. I understand that he wants the data in Excel, so I would assume that Excel would accept an SQL statement built up from ASP. IE just a simple SQL>
SELECT *
  FROM Cust_EXCEL_OUTPUT_View
  WHERE Customer = \'John Smith\'

He could also have a SP to bcp the result into a file for Excel to read.