Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
16. marts 2009 - 12:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Result fra Stored Procedures

Jeg bruger Delphi 2007 og 2009, DbExpress og MS SQL server.
Jeg kan ikke få fat i Result parameteren til mine Stored Procedures i udviklingsmiljøet.
Avatar billede hrc Mester
16. marts 2009 - 14:37 #1
Endnu et af de detaljerede og veldokumenterede spørgsmål. Du kunne ligeså godt bare skrive "Mit program virker ikke" og stadig forvente vi har en løsning til dig.

Prøv at skrive lidt mere. Eventuelt med et kodeeksempel.
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
16. marts 2009 - 15:49 #2
Jeg opretter en TSQLStoredProc og peger på dens SP i databasen (SQLConection, SchemaName, StoredProcName osv).
Når jeg nu åbner Params, så kommer Result ikke med på listen, de øvrige/"rigtige" parametre er der fint med type og det hele.

Min Stored Procedure afslutter med:
...
  RETURN @Res
END

eller f.eks.
...
  RETURN 2
END

Alt virker fint hvis jeg bruger BDE i stedet for dbExpress.
Avatar billede hrc Mester
17. marts 2009 - 09:44 #3
Skal du overhovedet kunne se @RESULT i udviklingsmiljøet? I ADO-verdenen findes @RETURN_VALUE ikke i listen, men når programmet kører, virker det fint at spørge på værdien - på en måde tilsvarende denne hvor jeg prøver at få det til at ligne dbExpress (Kan ikke teste da jeg mangler DBXMSS30.DLL).

  SQLStoredProc.ExecProc;
  case integer(SQLStoredProc.ParamByName('@RETURN_VALUE').Value) of
    2:;
    else ;
  end;

Alternativt kan du bruge indekser men det er ikke så vellidt:

  SQLStoredProc.ExecProc;
  case integer(SQLStoredProc.Params[0].Value) of
    2:;
    else ;
  end;
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
17. marts 2009 - 20:40 #4
Jeg har lige igen prøvet med en SP der ikke har parametre, og kun returnerer Result; Her er .Params.Count 0 (nul) både i udviklingsmiljøet og under kørsel.
Så .ParamByName('@RETURN_VALUE') eller .Params[0] virker ikke.
Derfor antager jeg at den skal være på listen.
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
06. april 2009 - 15:04 #5
Lukker igen