Avatar billede ingel Nybegynder
05. juli 2001 - 08:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Antal

I en formular har jeg et felt der hedder <Farve> (rød-gul-grøn). I en forespørgsel finder jeg posterne frem mellem 2 datoer, jeg vil gerne have fundet ud af hvor mange røde og gule o.s.v. der er inden for perioden. Antallet skal så bruges i et diagram.
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede terry Ekspert
05. juli 2001 - 08:57 #1
This is NOT the only way to do it, but its a start..
Make a query which looks something like this
SELECT Table1.Colour
FROM Table1
WHERE (((Table1.Date)>=#1/1/2000# And (Table1.Date)<=#1/1/2002#));

Name it for example qryDate.

Then another query

SELECT qryDate.Colour, Count(qryDate.Colour) AS CountOfColour
FROM qryDate
GROUP BY qryDate.Colour;
Avatar billede jimse Nybegynder
05. juli 2001 - 09:54 #2
Hvi der ikke er andre data i diagrammet kan du bare oprette et diagram direkte i rapportfunktionen.
Hvis du ikke har prøvet det før kan du vælge guiden diagram.
Hvis du så vælger f.eks søjlediagram og lægger kolonnen med farve i det nederste felt klarer access resten.
Avatar billede ingel Nybegynder
05. juli 2001 - 15:17 #3
Hej jimse

Det virker, Kan man få de 2 datoer med på udskriften?
Tak for hjælpen
Avatar billede jimse Nybegynder
06. juli 2001 - 13:00 #4
Så vil jeg forslå du går en anden vej.

Du beholder det du har lavet og går i gang med at lave en form til valg af dato.

1. Tilføj to tekstfelter (Datolav og Datohøj).
2. Tilføj en kommandoknap til udskrift af din rapport med kurve.
3. Tilføj denne linie til kriterier i din forespørgelse:
>[Forms]![Form1]![DatoLav] And <[Forms]![Form1]![Datohøj]
4. Gå ind i din rapport og tilføj to tekstfelter.
I felt 1 tilføjer du følgende linie i kontrolelementkilde:
=[Forms]![Form1]![DatoLav]
I felt 2 tilføjer du følgende linie i kontrolelementkilde:
=[Forms]![Form1]![Datohøj]

Nu skulle du kunne åbne formen med datovalget og skrive henholdsvis højeste og laveste dato og klikke på kommandoknappen.
Avatar billede ingel Nybegynder
07. juli 2001 - 19:25 #5
jeg prøver, foreløbig tak for hjælpen
Avatar billede ingel Nybegynder
11. juli 2001 - 09:25 #6
Hej jimse

Jeg kan ikke finde kontrolelementkilde til tekstfelt
Avatar billede ingel Nybegynder
16. juli 2001 - 10:00 #7
Tak for hjælpen