Avatar billede kriss3d Nybegynder
14. marts 2009 - 19:13 Der er 6 kommentarer

C# ad block

Jeg har et lille projekt på tegnebordet. Men sidder lidt fast i hvorledes jeg får mit program til at fange alle udgående URL requests. Mit bud må være noget i stil med noget httpwebrequest class. Men jeg er ikke helt så stiv i C# længere hvad http delen angår.
Mit mål er at lave et program i stil med ad muncher blot i min egen version med et par ekstra features. Som ad muncher virker er der intet der skal sættes op. Selvom programmet fungere lidt som en proxy der så filtrere url requests fra er den ligeglad med hvilket program der laver disse forspørgsler. Selv msn messengers reklamer slår den fra. Der er altså ingen opsætning i de programmer den fanger reklamerne fra. Håber det giver mening
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2009 - 19:20 #1
Der er to tilgange.

En browser specifik løsning hvor du laver en plugin til den browser som du bruger.

En generel løsning hvor du skriver en windows service som fungerer som proxy server og du så konfigurere browseren til at bruge den proxy server.
Avatar billede kriss3d Nybegynder
14. marts 2009 - 19:27 #2
Javist og det fremgår måske ikke tydeligt nok af mit indlæg at det netop ikke er disse to løsninger jeg ønsker.

1: Det gør programmet afhængig af en bestemt browser hvilket så igen gør det meget browser og/eller platformsafhængigt.
Og dette gør så også at det kun er browseren der bliver reklamefri.

2: Dette er en nem løsning der så igen også kræver at jeg konfigurere mine programmer til at bruge denne proxy.

Det er lige præcis de to løsninger der ikke er brugbar da jeg ønsker noget der fungere uanset platform (hvis vi lige ser bort fra at C# jo primært er windows baseret) og ellers kræver opsætning af browser samt det at det så KUN er browseren og kun den browser der netop vil slippe for de reklamer. Det jeg søger er en mere "global" løsning om man vil.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2009 - 19:38 #3
Det er de to praktiske løsninger.

Det eneste alle browsere på Windows har tilfælles med hensyn til at hente er formenligt wsock32.dll og ws2_32.dll !

De kan naturligvis erstattes, men:
- det vil være en stor opgave
- det kan ikke laves i C# da det er Win32 DLL'er
- Vista vil formentlig slet ikke tillade dig at pille ved dem
Avatar billede kriss3d Nybegynder
14. marts 2009 - 19:42 #4
Hmm jeg ved at det kan lade sig gøre da ad muncher har gjort det. Præcist hvordan de har kunne fange alle udgående requests ved jeg dog ikke. Blot at det kan lade sig gøre.. (for jeg går ikke ud fra at tilføjelser til hostfiler fungere on the fly vel ?)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2009 - 20:14 #5
Næppe. De har hooket sig ind på et eller andet. Det kunne være de ovennævnte DLL'er, men det kunne også være noget andet (jeg ved bare ikke lige hvad).

Men ikke C# og ikke nemt.
Avatar billede kriss3d Nybegynder
14. marts 2009 - 20:34 #6
Det behøver ikke være lige C#. jeg har erfaring i lidt af hvert. Dog ikke sådan hardcore.

Men hvis der er noget i C eller C++ der kan bruges vil jeg da gerne høre lidt nærmere om det.