Avatar billede dennisml Nybegynder
14. marts 2009 - 16:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Multi language website

Hej. jeg er på udkig efter en website hvor man kan skifte mellem tre sprog via EN sprog fil.

så hele siden skifter sprog ved tryk på en knap. hvor og hvordan finder jeg sån en.. bare noget simpelt noget..

Mvh. Dennis
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. marts 2009 - 21:22 #1
Du kan gøre det på flere måder.
Du kan gemme sprog info i en tabel.
Du kan gemme det i en fil, og navngive ala:

danish.php
english.php
german.php
osv...

Og så inde i f.eks. danish.php har du:

$language['welcome'] = 'Velkommen til min side, hyg dig.';

og i english.php har du så:

$language['welcome'] = 'Welcome to my site, enjoy.';
Avatar billede dennisml Nybegynder
15. marts 2009 - 01:30 #2
ja har jeg også, men når jeg så har valgt dansk og så vælger noget i menuen slå den over til engelsk igen da det er mit hovede sprog..
Avatar billede apocs Nybegynder
15. marts 2009 - 03:52 #3
Læg det valgte sprog i en session?

if($_SESSION['lang'] == "da"){
    include_once("langDA.php");
} elseif($_SESSION['lang'] == "en"){
    include_once("langEN.php");
}

o.s.v. :)
Avatar billede dennisml Nybegynder
15. marts 2009 - 11:41 #4
apocs.. tak for svaret.. jeg er sku ikke ekspert i php.. kunne du måske fortælle mig lidt mere :D

hvor skal jeg ligge den session fil?
hvad skal jeg have med på siderne?

aner ikke lige hvad jeg skal gøre..
Avatar billede apocs Nybegynder
15. marts 2009 - 11:53 #5
dennisml >

Sessions er ligesom en cookie, den bliver bare gemt på serveren i stedet for :)

For at arbejde med sessions, kræver det bare at du som det allerførste i dokumentet har sat session_start(); ellers vil den fejle.

ellers sætter du bare de sessions du skal bruge, i dette format:

$_SESSION['navnPaaSession'] == "Indholdet af SESSION";

Så har du i bund og grund en ny variabel du kan lege med. :)

Hvis du så i dit tilfælde sætter en $_SESSION[lang'] lig med da kan du med simple if elseif else statements se hvilket sprog der er valgt. :)
Avatar billede dennisml Nybegynder
15. marts 2009 - 12:05 #6
hmm tror sku jeg er for dum til det her,. kan man ikke lave det med Echo? :S eller hvad.. hehe..
Avatar billede dennisml Nybegynder
15. marts 2009 - 13:42 #7
define("chooselanguage", "Vælg venligst dit sprog");

hvordan laver jeg teksten hvid???

har fundet ud af det andet :D

så smid et svar så jeg kan godkende
Avatar billede apocs Nybegynder
15. marts 2009 - 13:47 #8
haha, var ellers lige ved at skrive et større eksempel, men du får lige et svar så :P
Avatar billede dennisml Nybegynder
15. marts 2009 - 13:51 #9
okay, kan du ikke lige svare på det andet først :D