Avatar billede glenn007 Nybegynder
14. marts 2009 - 09:03 Der er 3 kommentarer

array omskrives ?

hejsa,

har lavet mit array sådan her og vil slette nogle emner i det og lave et nyt array der indeholde resterne fra det originale. men hvordan kommer man rundt om sådan en

har gjort således men kan ikke hitte ud af at lave selve overførelsen

input1 = "a_2";

string[] liste = { "a_2", "a_3", "a_4", "a_4", "a_6", "a_7", "a_8", "a_9", "a_10", "a_11", "a_12"};
            foreach (string samling in liste)
            {
                if (input1 == samling || input2 == samling || input3 == samling || input4 == samling || input5 == samling || input6 == samling || input7 == samling)
                {
                    her skal den samle den nye samling af rester
            }
Avatar billede cj84 Nybegynder
14. marts 2009 - 12:16 #1
Jeg er ik helt 100% på hvad det er du vil i det kodeeksempel der... men altså..
Du skal jo ha lavet et nyt array at fylde dine strings over i. Og når du definerer et string array skal det have en størrelse - så jeg har antaget at du kun fjerner et item af gangen.

Så kunne det løses på den her måde (jeg antager at du ønsker at fjerne input1 fra array'et og lade resten gå til et nyt array?

            string input1 = "a_2";
            string[] liste = { "a_2", "a_3", "a_4", "a_4", "a_6", "a_7", "a_8", "a_9", "a_10", "a_11", "a_12"};
            string[] nyliste = new string[liste.Length - 1];
            int j = 0;

            for (int i = 0; i < liste.Length; i++)
            {
                if (input1 != liste[i])
                {
                    nyliste[j] = liste[i];
                    j++;
                }

            for (int i = 0; i < nyliste.Length; i++)
            {
                Console.WriteLine(nyliste[i].ToString());
            }
            Console.Read();
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2009 - 13:20 #2
string[] samling = liste.Where((s) => s == input1 || s == input2 || s == input3).ToArray();
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2009 - 13:25 #3
Overvej iøvrigt List<string> fremfor string[] !