Avatar billede gonnemand Nybegynder
13. marts 2009 - 13:28 Der er 1 kommentar

Finde custom properties for en fil.

Jeg har på server 2008 oprettet indeksering af nogle mapper, hvori nogle forskellige dokumenter og filer ligger i.
I min C# app. har jeg så følgende kode til at finde indekseret filer, indeholdende f.eks. teksten "control".

##### CODE #####

private OleDbConnection conn;
private OleDbCommand cmd;

CSearchManager manager = new CSearchManager();
CSearchCatalogManager cmanager = manager.GetCatalog("SystemIndex");
CSearchQueryHelper queryHelper = cmanager.GetQueryHelper();
conn = new OleDbConnection(queryHelper.ConnectionString);
conn.Open();

string SqlQuery = "SELECT System.ItemName, System.DateCreated FROM \"SystemIndex\" WHERE CONTAINS(System.Search.Contents, \'control\' ) AND SCOPE='file:C:/Inetpub/RBDoc_Data/Cecilie' ";

cmd = new OleDbCommand(SqlQuery, conn);
OleDbDataReader reader = cmd.ExecuteReader();

Resultaterne bliver så fra "reader" ført over i en DataTable, så det efterfølgende kan behandles/læses.
Ovenstående virker ganske ude mærket... MEN, i stedet for at få "DateCreated" vil jeg gerne have "CreatedDate". Men den kan jeg ikke finde, hverken med "System.CreatedDate, System.Document.CreatedDate eller System.Custom.CreatedDate.
Har forsøgt med en masse, uden held.
Det skal så lige siges at "CreatedDate" er en custom property:
Højreklik på en .doc -> Properties -> Custom -> Properties vinduet --> her ligger "CreatedDate" med en dato på.

Mit spørgsmål er så, hvordan dælen får jeg den ud??

Bliver custom properties ikke indekseret??

Eller kan man bare ikke gøre gøre noget med de custom properties??
Avatar billede gonnemand Nybegynder
13. marts 2009 - 13:34 #1
Jeg kan indskyde at standard properties skulle kunne fåes med dem der er listet på denne side:
http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/topics/desktop/wdsprops.mspx#EUIAC