Avatar billede sth Novice
13. marts 2009 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ændre data i tabel

jeg at et felt i en tabel der heder "log_tid"
her i har jeg data af typen 03-02-2009 09:12:35, dette vil jeg nu gerne have ændret 2009-02-03 09:12:35

Hvordan gøres det hurtig
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2009 - 14:24 #1
Hvis du har en kolonne af type DATETIME i tabellen kan du bar aendre formateringen af output.

Hvis du har en kolonne af type VARCHAR saa bander og svovler du lidt over det haabloese design og laver saa noget spagetti kode med lidt substring manpipulation til at rokere om paa delene.

Jeg antager at jeg ikke behoever sige hvad jeg anbefaler.

:-)
Avatar billede sth Novice
14. marts 2009 - 12:26 #2
deter netop VARCHAR .... da jeg lavede det kunne jeg ikke få timestamp til at virke, så der er nok ikke andetat gøre en at lave noget kode der fider alle dem der skal rettes og så lave en update på feltet
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2009 - 13:24 #3
Det kan også godt laves i SQL:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/string-functions.html#function_substring

UPDATE tabel
SET felt = CONCAT(SUBSTRING(felt,9,2), '-', SUBSTRING(felt,6,2), '-', SUBSTRING(felt,1,4), SUBSTRING(felt,12,8))

Start evt. lige med:

SELECT CONCAT(SUBSTRING(felt,9,2), '-', SUBSTRING(felt,6,2), '-', SUBSTRING(felt,1,4), SUBSTRING(felt,12,8))
FROM tabel

for at checke først !
Avatar billede sth Novice
19. maj 2009 - 11:58 #4
Hej Arne jeg beklager jeg havde glemt at jeg havde dette spørgsmål åben, kommer du med et svar så er der point
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2009 - 15:42 #5
svar