Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2009 - 11:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udskrift efter valgt dato

Hej.
Jeg har følgende som udskriver nogle lister fra en database.

Jeg vil gerne have lavet 2 dropdown bokse hvor man kan vælge dato (de sidste 7 dage) og udgave.

Har følgende kode hvor man vælger de 2 ting i en dropdown boks, nu skal jeg bare have det integreret med koden nederst på siden, så man kan udskrive efter resultatet fra dropdown boksen:

<%
dim indhold
indhold=Request.form("dag")
  if indhold="" then
  indhold="Vælg dag"
end if %>

<form method="POST" action="vis_dag.asp">
  <p>Vælg andre dage&<select size="1" name="dag">

  <option value="<%response.write(indhold)%>"><%response.write(indhold)%><%=WeekDayName(Weekday((Request.form("dag"))))
%></option>

    <option value="<%=date()%>"><% =date() %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)))%></option>
    <option value="<%=date()-1%>"><% =date()-1 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-1))%></option>
    <option value="<%=date()-2%>"><% =date()-2 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-2))%></option>
    <option value="<%=date()-3%>"><% =date()-3 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-3))%></option>
    <option value="<%=date()-4%>"><% =date()-4 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-4))%></option>
    <option value="<%=date()-5%>"><% =date()-5 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-5))%></option>
    <option value="<%=date()-6%>"><% =date()-6 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-6))%></option>
    <option value="<%=date()-7%>"><% =date()-7 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-7))%></option>

<option value="<% Request.form("udgave") %>"><% Request.form("udgave") %></option>

  </select>

  <select size="1" name="udgave">

  <option><% =Request.form("udgave")%></option>

          <option>Lokal 1</option>
          <option>Lokal 2</option>
          <option>Lokal 3</option>
          <option>Lokal 4</option>
          <option>Lokal 5</option>
          <option>Lokal 6</option>
          <option>Lokal 7</option>
        </select>
  <input type="submit" value="Hent dag"><font face="Verdana"
</form>
</body>

</html>

vis_dag.asp:

<html>
<head>
<title>Udskrivning fra Kritik database</title>
</head>
<body>

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "efterkritik"

SQL = "select * from kritik"
Set RS = Conn.Execute(SQL)

Do While Not RS.EOF
%>
<table BORDER="0" width="600">
  <tr>
    <td width="186" bgcolor="#000080"><b><font color="#FFFFFF" size="3">
    <%Response.Write RS("Udgave")%>
      </font></b></td>
    <td width="400" bgcolor="#C0C0C0">
      <p align="right"><font size="2" color="#FFFFFF">
    <%Response.Write RS("Dato")%>
      </font></p>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="188" valign="top"><font size="2"><b>
<%Response.Write RS("Redaktor")%>
      </b></font></td>
    <td width="402" valign="top"><font size="2">
            <%Response.Write RS("Tekst")%>
      </font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="188" valign="top"></td>
    <td width="402" valign="top"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="590" colspan="2">
      &nbsp;
      <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    </td>
  </tr>
</table>
<%
RS.MoveNext
Loop

RS.Close
Set RS = Nothing

Conn.Close
%>

</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2009 - 11:34 #1
Er dette her helt galt i min vis_dato.asp???

udgaveform = Request.form("udgave")
datoform = Request.form("dag")
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "efterkritik"

SQL = "select * from kritik WHERE datoform = ' dato ' AND udgaveform = ' udgave '"
Set RS = Conn.Execute(SQL)
Avatar billede softspot Forsker
13. marts 2009 - 12:19 #2
Din SQL kunne evt. se såleds ud:

SQL = "select * from kritik WHERE datoform = '" & datoform & "' AND udgaveform = '" & udgaveform & "'"

MEN det er ikke en særlig sikker måde at hente data fra en database på, så når du får det til at fungere, så skal du nok kigge lidt på hvordan du forhindrer SQL-injections (f.eks. vha. Command-objektet).
Avatar billede softspot Forsker
13. marts 2009 - 12:25 #3
Da jeg kan se (i et andet spørgsmål her på Eksperten) du benytter Access, så skal din SQL nok se således ud:

SQL = "select * from kritik WHERE datoform = #" & datoform & "# AND udgaveform = '" & udgaveform & "'"

men altså stadig med den reminder, at du skal have kigget på sikkerheden i din måde at forespørge på... :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2009 - 17:12 #4
Vil du have point? :-)
Avatar billede softspot Forsker
03. december 2009 - 22:41 #5
Jo tak :-)
Avatar billede softspot Forsker
04. december 2009 - 09:38 #6
Tak for point :-)