Avatar billede styrken Nybegynder
13. marts 2009 - 09:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Højde på DIV

Hej Eksperter!
Jeg har noget CSS-kode, hvor jeg gerne vil justere højden på en div, så den har samme højde som en anden div.
Min kode ser således ud:

<div class="layout">

<div class="venstre" style="background-image: url(left2.gif); background-repeat: repeat-y;"></div>
<div class="midt">Txt<br>Txt<br>Txt<br>Txt<br>Txt<br>Txt<br></div>
<div class="hojre"></div>

</div>

Div class venstre og hojre vil jeg gerne sætte til at have samme højde som midt, hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede moulde Nybegynder
13. marts 2009 - 10:06 #1
Prøv i første omgang at ligge de tre divs ind i een stor wrapper, og så sig at venstre og højre div skal have højde på 100%..

Så når du ligger indhold i midten, skubber "midt-div" wrapperen ned, og trækker så de to andre divs med ned, da de jo har 100% height.

Det er en af de tricky ting du har fat i der.
Så om mit eksempel funker kan jeg ikke garantere..

Men prøv :)
Avatar billede styrken Nybegynder
13. marts 2009 - 10:29 #2
Tak for svaret:)
Jeg satte body height:100% så kunne div height:100% også fungere.
Go weekend
Avatar billede zips Juniormester
13. marts 2009 - 16:49 #3